Za załogami, które w tym roku stanęły na starcie rajdu, pierwsze 6 odcinków specjalnych. W tym roku organizatorzy zrezygnowali z rozgrywania OS-ów na terenie Cytadeli. Zamiast tego dwa z sześciu odcinków odbyły się na Żeraniu, na terenach FSO.
Pomimo zimowej pogody atmosfera na torze i na trybunach była bardzo gorąca. Dzięki zalegającemu na trasach śniegowi przemieszanemu z szutrem każdy przejazd był niesamowicie efektowny. Samochody ślizgały się i nie zawsze był to poślizg kontrolowany. Zawodnicy szybko darowali sobie jazdę zachowawczą, która gwarantowała miejsce w dole tabeli na rzecz szybszej i bardziej widowiskowej. Bardzo podobało się to publiczności, która tłumnie, choć nie tak licznie, jak zawsze, przybyła podziwiać umiejętności śmietanki rajdowej.
Pogoda sprawiła również, że sytuacja w tabeli zmieniała się z odcinka na odcinek. Po pierwszym OS-ie najszybszy okazał się Tomasz Kuchar. Tuż za nim, ze stratą 0.61 sek. uplasował się Michał Sołowow. Trzeci czas należał do Kajetana Kajetanowicza.
Jednak po drugim odcinku specjalnym na prowadzeniu znalazł się piąty w tabeli Kamil Butruk, Kajetanowicz awansował na 2. pozycję, a Kuchar spadł na miejsce trzecie. Michał Sołowow, ze stratą ponad 4 sekund był dopiero piąty.
Bemowo nie zmieniło wiele w układzie tabeli, jedynie Kuchar zamienił sie miejscami z Kajetanowiczem odrabiając straty do Butruka. Po czwartym OSie Kuchar wrócił na pierwsze miejsce, a Butruk znalazł się na pozycji drugiej.
Sport w Warszawie - aktualności
5. OS, rozgrywany na terenie EC Żerań znów wywrócił całą tabelę do góry nogami. Kuchar ponownie spadł na 3. pozycję oddając pierwsze miejsce Butrukowi, a pomiędzy nimi znalazł się Kajetanowicz. Na 4. miejsce wskoczył Oleksowicz, a zajmujący dotychczas 5. pozycję Bouffier spadł aż na miejsce 8. Michałowi Sołowowowi poszło jeszcze gorzej, ukończył odcinek z 23. czasem dzięki czemu w ogólnej klasyfikacji znalazł sie dopiero na 10. miejscu. Udało mu się sporo odrobić dzięki niezłemu przejazdowi na Bemowie, ale i tak zakończył przedpołudnie dopiero na 7. pozycji.
Na pierwszej pozycji utrzymał się Kamil Butruk z przewagą ponad 7 sekund do drugiego Kajtanowicza i ponad 12 sekund do trzeciego Kuchara.
Klasyfikacja po sześciu odcinkach specjalnych:
1. Kamil Butruk / Maciej Wilk (Mitsubishi Lancer) 19:10.98
2. Kajetan Kajetanowicz / Jarek Baran (Subaru Impreza) 19:18.78 +07.80
3. Tomasz Kuchar / Daniel Dymurski (Peugeot 307 WRC 3) 19:23.09 +12.11
4. Maciej Oleksowicz / Andrzej Obrębowski (Ford Fiesta S2000) 19:37.59 +26.61
5. Grzegorz Dul / Łukasz Włoch (Mitsubishi Lancer) 19:43.38 +32.40
6. Zbigniew Staniszewski / Bartłomiej Boba (Mitsubishi Lancer Evo IX) 19:45.46 +34.48
7. Michał Sołowow / Maciek Baran (Ford Fiesta S2000) 19:56.11 +45.13
8. Krzysztof Szymański (Jarosław Latosek / Subaru Legacy) 19:57.86 +46.88
9. Bryan Bouffier / Xavier Panseri (Peugeot 307 WRC) 19:57.95 +46.97
10. Radosław Typa / Daniel Siatkowski (Mitsubishi Lancer Evo IX) 20:02.76 +51.78
Kierowca ciężarówki dachował w przydrożnym rowie
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?