Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Ratusz porównał taksówki i przewozy osób

MaW
MaW
Miasto chce, by po stolicy pasażerów woziły tylko licencjonowane taksówki. I wystawia ciężkie działa - najpierw buspasy, teraz badania.

Władze miasta od lat próbują uporać się z problemem świadczenia tych samych usług transportowych na różnych zasadach. - Po zmianach legislacyjnych i naszych staraniach do Euro 2012 powinny po Warszawie wozić pasażerów jedynie licencjonowane taksówki - zaznacza Andrzej Jakubiak, wiceprezydent Warszawy.

W tej kwestii działania miasta nie ograniczyły się jednak do walki z podszywającymi się pod taksówkarzy przedsiębiorcami. Chcą też przekonać klientów do tego, że przewóz osób nie jest tańszy, a przejazdy trwają znacznie dłużej. Dowodem na te twierdzenia są wykonane na zlecenie miasta przez SMG/KRC Millward Brown audyt jakości transportu w Warszawie. Zbadano korporacje, które prowadzą usługi taksówkowe i przewozu osób.

Miała przyjechać taksówka, przyjechał przewóz osób

Audytorzy SMG/KRC wyruszyli w miasto na przełomie kwietnia i czerwca 2010 r. i dokonywali badań typu tajemniczy klient. - By wyniki były wiarygodne, badania zawieszono na okres majowych dni wolnych - zaznacza Maciej Kos z SMG/KRC. Audytorzy wykonali 260 kursów w korporacjach taksówkowych, które świadczą także usługi przewozu osób. - Audytor zawsze zamawiał taksówkę, zaznaczając o jaką usługę mu chodzi - wyjaśnia Kos.

Według badania, w 56 proc. przypadków nie doszło do spełnienia prośby audytora i zamiast taksówki przyjechał pojazd przewozu osób. Tylko w 2 na 146 przypadków klient został poinformowany o tym, że usługa zostanie zrealizowana przez przewóz osób. Dobrym wynikiem w tej konkurencji mogą pochwalić się korporacje ELE i Wawa, w ogonie zaś stanęły Omega, Glob i Gold.

Taksówki nieco punktualniejsze

Drugą konkurencją była punktualność przyjazdu we wskazane miejsce. Ogólnie 81 proc. pojazdów przyjechało punktualnie, w tym w 5 proc. przypadków operator poinformował o opóźnieniu. W zestawieniu przewozów osób z taksówkami w tej konkurencji nieznacznie lepszy wynik uzyskali taksówkarze. 88 proc. przyjechało punktualnie, a 5 proc. operatorów w przypadku taksówek poinformowało o opóźnieniu, a 7 proc. spóźniło się bez informowania klienta. W przypadku przewozów 76 proc. samochodów przyjechało punktualnie, 5 udzieliło informacji o opóźnieniu, a 18 spóźniło się nie informując klienta.

Ile kosztują warszawskie korporacje

W trzeciej konkurencji audytorzy badali koszty przejazdów w poszczególnych korporacjach. Każdy z przewoźników wykonał 20 kursów na tych samych trasach. Najdroższe okazały się korporacje mające najwyższą cenę za kilometr, czyli Ele i Sawa. Na czwartym miejscu znalazła się firma Euro Lux, w której cena za kilometr wynosi 1,6 zł. Także, firma Omega licząca za kilometr 1,4 zł wyprzedziła Wawę i Ursyn, najtańsze okazały się zaś Grosik i Bayer.

Jak podsumowuje prezydent Andrzej Jakubiak, w praktyce zazwyczaj droższe są przewozy osób, ponieważ w przeciwieństwie do taksówek jeżdżą dłuższą trasą i stoją w korkach, nie mogąc wjeżdżać np. na buspasy.

Jutro w MM Warszawa znajdziesz dane dotyczące czasu przejazdu, znajomości topografii miasta, a także respektowania przepisów drogowych i handlowych przez kierowców taksówek i przewozu osób.



Zobacz także:

**Przewóz osób: buspas albo blokujemy miasto

Przewozy osób: nie chcemy wojny z taksówkarzami

Na Euro 2012 bez przewozu osób?
Miasto szuka argumentów przeciw przewozom

od 16 lat
Wideo

Policyjne drony na Podkarpaciu w akcji

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na warszawa.naszemiasto.pl Nasze Miasto