Miasto podczas planowania inwestycji pominięło kwestię ruchu rowerowego i wybudowało tylko jeden przejazd rowerowy.
"Przebudowa ulicy Nowoursynowskiej trwa już od wielu lat. Myśleliśmy, że będzie remontowana tylko do skrzyżowania z Doliną Służewiecką, a samo skrzyżowanie nie będzie ruszane" – mówi Maciej Sulnicki ze stowarzyszenia Zielone Mazowsze - "tuż przed zakończeniem remontu okazało się, że sygnalizacja będzie wymieniana, pomimo tego, że nie ma przejazdów".
Po obu stronach Doliny Służewieckiej biegną ciągi pieszo-rowerowe, jednak nie mają wydzielonych przejazdów dla rowerów. Już w 2005 roku Zielone Mazowsze postulowało o powiązanie z nimi drogi rowerowej. Urząd dzielnicy Ursynów był przeciwny temu pomysłowi. Swoją decyzję argumentował brakiem środków na kosztowny remont sygnalizacji świetlnej, który wiązałby się z budową przejazdów. Jak widać, sygnalizacja jest remontowana, a drogi rowerowej brak. Pominięcie tego faktu oznacza naruszenie prawa, które nakazuje uwzględnienie potrzeb ruchu rowerowego przy inwestycjach.
Próbowaliśmy skontaktować się z rzeczniczką prasową urzędu dzielnicy Ursynów, aby wyjaśnić tę sytuację, lecz jej telefon nie odpowiada.
Kilka dni temu Zielone Miasto skierowało list do pani prezydent Hanny Gronkiewicz-Waltz z prośbą o interwencję w sprawie remontu drogi. W tej chwili czekają na odpowiedź.
Codziennie najświeższe informacje z Warszawy na Twoją skrzynkę. Zapisz się do newslettera!
Bydgoska policja pokazała filmy z wypadków z tramwajami i autobusami
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?