Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Rondo Dmowskiego. Drogowcy wprowadzają kolejne zmiany w ruchu w centrum Warszawy

Barbara Woźnica
Barbara Woźnica
Przebudowa ronda Dmowskiego
Przebudowa ronda Dmowskiego ZDM
Od czwartku 17 lutego zmienia się organizacja ruchu w Al. Jerozolimskich przy rondzie Dmowskiego. Sprzęt i roboty przeniosą się na pasy wzdłuż torowiska tramwajowego. Drogowcy wyłączą z ruchu skrajne lewe pasy jezdni Al. Jerozolimskich pomiędzy ul. Kruczą a Poznańską - informuje stołeczny ratusz.

Od czwartku prace przeniosą się w rejon przystanków tramwajowych w ciągu Al. Jerozolimskich. Z ruchu zostały wyłączone ruchu skrajne lewe pasy jezdni Al. Jerozolimskich pomiędzy ul. Kruczą a Poznańską. Kierowcy jadący do ronda będą mieli do dyspozycji dwa pasy, jednak przed samym skrzyżowaniem będzie już szerzej. Z dwóch pasów będzie można jechać prosto, a ze skrajnych skręcić w prawo lub w lewo.

Utrudnienia i zwężenia

W związku z przebudową ronda Dmowskiego, nadal wygrodzona będzie zatoka przystankowa na wysokości stacji metra Centrum. Węższy będzie także chodnik łączący wyjście z przejścia podziemnego z tymczasowym przystankiem. Zwężony będzie jeszcze wlot ul. Poznańskiej. Węższy będzie także chodnik wzdłuż hotelu Polonia – 3 m szerokości w Al. Jerozolimskich i 1,8 m na ul. Poznańskiej.

Po drugiej stronie ronda wyłączona z ruchu będzie zatoka przystankowa przed hotelem Novotel, a chodnik po obydwu stronach Al. Jerozolimskich będzie zwężony do 3 m szerokości.

Przebudowa ronda Dmowskiego
Przebudowa ronda DmowskiegoZDM

Naziemne przejścia przy Rotundzie

Przebudowa skrzyżowania w centrum Warszawy rozpoczęła się w wakacje. Wokół ronda wyznaczone zostaną cztery naziemne przejścia z azylami między jezdniami:

  • przez ul. Marszałkowską po północnej stronie, przy ul. Widok. Zaplanowany jest tu także przejazd rowerowy i odcinek drogi rowerowej do ul. Widok (z kontraruchem rowerowym), a z drugiej strony rowerowe połączenie do ul. Poznańskiej;
  • przez Aleje Jerozolimskie po zachodniej stronie, na wysokości ul. Poznańskiej. Tu także powstanie przejazd rowerowy prowadzący w ul. Poznańską (z kontraruchem rowerowym);
  • przez ul. Marszałkowską po południowej stronie, na wysokości ul. Nowogrodzkiej, z kolejnym przejazdem rowerowym wzdłuż ul. Nowogrodzkiej (z kontraruchem rowerowym);
  • przez Aleje Jerozolimskie po wschodniej stronie, na wysokości ul. Parkingowej

Dzięki tym zmianom osoby z niepełnosprawnościami, seniorzy i opiekunowie z maluchami w wózkach wygodnie i bezpiecznie przedostaną się na drugą stronę jezdni, a pasażerowie nie będą musieli schodzić do podziemi, by wydostać się z przystanku.

Wszystkie przejścia dla pieszych poprowadzą na przedłużone i poszerzone przystanki tramwajowe. Wejście na perony ułatwią pasażerom łagodne rampy. Ze względu na liczne sklepy i punkty usługowe, dotychczasowe przejście podziemne będzie nadal funkcjonować.

od 16 latprzemoc
Wideo

CBŚP na Pomorzu zlikwidowało ogromną fabrykę „kryształu”

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na warszawa.naszemiasto.pl Nasze Miasto