Od czwartku prace przeniosą się w rejon przystanków tramwajowych w ciągu Al. Jerozolimskich. Z ruchu zostały wyłączone ruchu skrajne lewe pasy jezdni Al. Jerozolimskich pomiędzy ul. Kruczą a Poznańską. Kierowcy jadący do ronda będą mieli do dyspozycji dwa pasy, jednak przed samym skrzyżowaniem będzie już szerzej. Z dwóch pasów będzie można jechać prosto, a ze skrajnych skręcić w prawo lub w lewo.
Utrudnienia i zwężenia
W związku z przebudową ronda Dmowskiego, nadal wygrodzona będzie zatoka przystankowa na wysokości stacji metra Centrum. Węższy będzie także chodnik łączący wyjście z przejścia podziemnego z tymczasowym przystankiem. Zwężony będzie jeszcze wlot ul. Poznańskiej. Węższy będzie także chodnik wzdłuż hotelu Polonia – 3 m szerokości w Al. Jerozolimskich i 1,8 m na ul. Poznańskiej.
Po drugiej stronie ronda wyłączona z ruchu będzie zatoka przystankowa przed hotelem Novotel, a chodnik po obydwu stronach Al. Jerozolimskich będzie zwężony do 3 m szerokości.
Naziemne przejścia przy Rotundzie
Przebudowa skrzyżowania w centrum Warszawy rozpoczęła się w wakacje. Wokół ronda wyznaczone zostaną cztery naziemne przejścia z azylami między jezdniami:
- przez ul. Marszałkowską po północnej stronie, przy ul. Widok. Zaplanowany jest tu także przejazd rowerowy i odcinek drogi rowerowej do ul. Widok (z kontraruchem rowerowym), a z drugiej strony rowerowe połączenie do ul. Poznańskiej;
- przez Aleje Jerozolimskie po zachodniej stronie, na wysokości ul. Poznańskiej. Tu także powstanie przejazd rowerowy prowadzący w ul. Poznańską (z kontraruchem rowerowym);
- przez ul. Marszałkowską po południowej stronie, na wysokości ul. Nowogrodzkiej, z kolejnym przejazdem rowerowym wzdłuż ul. Nowogrodzkiej (z kontraruchem rowerowym);
- przez Aleje Jerozolimskie po wschodniej stronie, na wysokości ul. Parkingowej
Dzięki tym zmianom osoby z niepełnosprawnościami, seniorzy i opiekunowie z maluchami w wózkach wygodnie i bezpiecznie przedostaną się na drugą stronę jezdni, a pasażerowie nie będą musieli schodzić do podziemi, by wydostać się z przystanku.
Wszystkie przejścia dla pieszych poprowadzą na przedłużone i poszerzone przystanki tramwajowe. Wejście na perony ułatwią pasażerom łagodne rampy. Ze względu na liczne sklepy i punkty usługowe, dotychczasowe przejście podziemne będzie nadal funkcjonować.
CBŚP na Pomorzu zlikwidowało ogromną fabrykę „kryształu”
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?