Tak wyglądałoby metro, gdyby zostało zaprojektowane na wzór warszawskich ścieżek rowerowych

Redakcja Warszawa
Redakcja Warszawa
- Dziś to właśnie rowerzyści są grupą najbardziej potrzebującą przestrzeni drogowej. Infrastruktura rowerowa jest w naszym mieście najbardziej fragmentaryczna - apelują aktywiści z Miasto Jest Nasze i pokazują, jak wyglądałoby metro, gdyby zostało zaprojektowane na wzór warszawskich ścieżek rowerowych. Szczegóły poniżej.

Rowerowa rewolucja w Polsce

Przeprowadzone pod koniec lipca badanie* jednoznacznie wskazało, że Polacy pokochali podróżowanie rowerem. Co piąty ankietowany przyznaje, że jeździ więcej niż przed rokiem, 41% wybiera jednoślad zamiast innych środków transportu, 4% Polaków kupiło rower w czasie lockdownu, a 18% rozważa zakup roweru w najbliższym czasie. Z badań wynika, że fani dwóch kółek dostrzegają potrzebę rozbudowy bezpiecznej infrastruktury. 63% badanych wskazało, że rozbudowa infrastruktury rowerowej poprawi bezpieczeństwo. - Coraz lepsza infrastruktura rowerowa to naturalny etap rozwoju miast, dlatego główną rolę w realizacji tego zadania w Polsce, powinny przyjąć władze samorządowe, przy wsparciu agend centralnych. Trzeba działać i intensyfikować inwestycje. Jak pokazują przykłady innych państw, rower to najlepszy sposób na zatłoczone miasta, uwielbiany przez miliardy ludzi na całym świecie – apeluje Krzysztof Dylewski Prezes Polskiego Stowarzyszenia Rowerowego.

Rowerostrada w Warszawie otwarta. Autostrada dla cyklistów p...

Metro jak ścieżki rowerowe

Aktywiści z Miasto Jest Nasze złożyli w maju petycję, by w związku z sytuacją epidemiologiczną miasto wyznaczyło pasy dla rowerów na kilkunastu ulicach Warszawy. Chodzi o najważniejsze ciągi komunikacyjne, na których brakuje infrastruktury dla rowerów. - Dziś to właśnie rowerzyści są grupą najbardziej potrzebującą przestrzeni drogowej. Infrastruktura rowerowa jest w naszym mieście najbardziej fragmentaryczna. Wystarczy spojrzeć na schemat tras rowerowych wokół Śródmieścia. W wielu miejscach do sprawnego poruszania rowerzystom przydałby się teleport - informują działacze MJN. I pokazują na grafice, jak wyglądałoby metro, gdyby zostało zaprojektowane na wzór warszawskich ścieżek rowerowych.



Zarząd Dróg miejskich po 11 tygodniach analizowania propozycji z petycji MJN potwierdza, że wskazane ulice wymagają utworzenia infrastruktury dla rowerów. - Potwierdzenie słuszności naszej petycji to jednak za mało! Nasza petycja czeka na realizację od 4 miesięcy! Jako Miasto Jest Nasze domagamy się wypracowania i przedstawienia wariantów oraz pilnego wybrania rozwiązań najkorzystniejszych dla ruchu rowerowego - po raz kolejny apelują aktywiści.

Te ulice wymagają utworzenia infrastruktury dla rowerów

  • ul. Marszałkowska (odc. ul. Elektoralna – ul. Królewska) – realizacja koncepcji ZDM zakładającej budowę DDR kosztem jednego pasa ruchu
  • ul. Marszałkowska (ul. Świętokrzyska – ul. Widok) – realizacja gotowego projektu DDR przez ZDM
  • al. Niepodległości – ul. Chałubińskiego (ul. Nowogrodzka – ul. Pole Mokotowskie) – zatwierdzenie wariantu projektu przebudowy uwzględniającego infrastrukturę dla rowerów na tym odcinku
  • ul. Puławska (ul. Dolna – ul. Goworka) – rozpoczęcie prac nad wariantową koncepcją przebudowy uwzględniającą infrastrukturę rowerową
  • ul. Grójecka (ul. Banacha – pl. Zawiszy) – podjęcie decyzji kierunkowych związanych z przebudową pl. Narutowicza umożliwiając realizację opracowywanego projektu DDR przez ZDM
  • ul. Mickiewicza (pl. Wilsona – rondo Ruda) – wprowadzenie pasów rowerowych relatywnie niewielką przebudową drogi
  • ul. Popiełuszki (al. Wojska Polskiego – ul. Słowackiego) – wprowadzenie pasów rowerowych wraz z dostosowaniem sygnalizacji świetlnej przy Krasińskiego
  • ul. Towarowa (podcienie w rejonie budynku poczty) – wyznaczenie wydzielonej drogi dla rowerów kosztem prawego pasa ruchu z uwagi na brak znacznego wpływu na ruch kołowy

*Raport powstał na podstawie badania Omnibus zrealizowanego przez agencję badawczą Difference.

Zobaczcie też: W tym miejscu serwisują Pendolino. Zajrzeliśmy do garażu firmy Alstom na Olszynce Grochowskiej

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3