Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Tramwaj na Gagarina. Utrudnienia dla kierowców i pasażerów autobusów. Objazd remontu Trasy Łazienkowskiej zaplanowano zwężoną ulicą

Kamil Jabłczyński
Kamil Jabłczyński
To od początku był przepis na nieszczęście. Pisaliśmy o tym już na przełomie roku przed rozpoczęciem remontu wiaduktów Trasy Łazienkowskiej. A jednak. Objazd remontowanej Trasy Łazienkowskiej, która przez zwężenia znacznie zmniejszyła swoją przepustowość poprowadzono ulicą Gagarina do Trasy Łazienkowskiej. Gagarina na której zaczęła się budowa kolektora i tramwaju. Efekt może być tylko jeden - stojące w korkach samochody i autobusy.

Przypomnijmy, prace na Trasie Łazienkowskiej zaczęły się wraz z początkiem ferii zimowych, a więc na przełomie stycznia i lutego. Kierowcom zaproponowano objazdy tj. przeniesienie się na inne przeprawy przez Wisłę. Dojazd do Trasy Siekierkowskiej, odkorkowanej przez otwarcie na całej długości Południowej Obwodnicy Warszawy, zaplanowano ulicą Gagarina. Od początku było jednak wiadomo, że wiosną na Gagarina także zaczną się utrudnienia.

Wszyscy kierowcy, zaraz za skrzyżowaniem z ul. Belwederską, będą kierowani na jezdnię północną – po stronie Łazienek Królewskich. W kierunku ul. Czerniakowskiej wyznaczone będą dwa pasy ruchu po 3-3,3 m każdy. W przeciwnym kierunku – będzie jeden pas (o tych samych parametrach). Na wysokości skrzyżowania z ul. Iwicką kierowcy zmienią jezdnię.

Tramwaj na Gagarina. Utrudnienia dla kierowców i pasażerów a...

W pierwszej kolejności powstaje tam kolektor ściekowy, tzw. Mokotowski bis, o średnicy 2,8 m i długości ok. 1,2 km. Budowa kanału ma zapewnić podwyższenie bezpieczeństwa systemu kanalizacyjnego m.in. podczas intensywnych opadów deszczu. Drugim przedsięwzięciem jest to bardziej popularne - tramwaj na Gagarina, a więc odnoga tramwaju do Wilanowa. Ratusz wyjaśniał, że obie inwestycje wymagały wzajemnej koordynacji, stąd decyzja o wspólnej realizacji obu zadań. Urzędnicy dodają, że wpłynie to m.in. na skrócenie okresu utrudnień wynikających z prowadzenia prac.

Pytanie co z innymi użytkownikami tego rejonu?

Oprócz kierowców, których miasto zachęca do zmiany środka transportu w korkach utkną też przecież pasażerowie miejskich autobusów. To oni wydają się najbardziej poszkodowani. Na Trasie Łazienkowskiej, pomimo wyznaczonych buspasów, także tworzą się korki a kierowcy często jadą buspasem. Oprócz tego jest bardzo ciasno. Przesiadka na rower też nie bardzo wchodzi w grę. Dróg dla rowerów nie ma bowiem wzdłuż Trasy Łazienkowskiej ani na Gagarina.

Z jednej strony możliwe, że jak zwykle najgorsze będą pierwsze dni. Nie wszyscy kierowcy wiedzą jeszcze o utrudnieniach, a część zrezygnuje z tej trasy widząc jakie utrudnienia czekają w tym miejscu. Nie ma jednak wątpliwości, że swobodny przejazd bez korków Gagarina, a także Spacerową i Belwederską przy skrzyżowaniu z Gagarina będzie nadal zakorkowany. Prawdopodobnie ten stan utrzyma się aż do ukończenia inwestycji. Całe zadanie ma zostać wykonane do końca 2023 roku.

Podczas budowy tramwaju na Gagarina zostaną przebudowane także chodniki i powstanie droga dla rowerów po północnej stronie ulicy. Czas przejazdu do centrum z końcowego przystanku na Gagarina przy Czerniakowskiej ma wynieść mniej niż 15 minut.

od 16 lat
Wideo

Policyjne drony na Podkarpaciu w akcji

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na warszawa.naszemiasto.pl Nasze Miasto