Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Warszawa popularna na Facebooku. Stolica na podium wśród polskich miast!

Redakcja
Portal Megafoni.pl przeprowadził badania popularności fanpagów największych polskich miast na Facebooku. Warszawa nie ma się czego wstydzić. Zajmujemy zaszczytne trzecie miejsce na podium!

Z badania przeprowadzonego przez Megafoni.pl powstał raport, z którego wynika że włodarze większości miast już dawno zauważyli potencjał jaki daje Facebook. Pozwalając miastom skutecznie komunikować się z mieszkańcami oraz turystami. W wyniku zaistniałego przepływu informacji wytwarza się otwarty dialog jaki nigdy wcześniej nie był publicznie dostępny.

Czytaj także: Animowane spoty z Syrenką i Chopinem promują miasto

Według danych GUS na dzień 1 stycznia 2011 r. w Polsce jest 908 miast. Z przeprowadzonej analizy oficjalnych Fanpage’y 21 największych miast Polski wynika, że trzy najpopularniejsze na Facebooku miasta co do ilości fanów to Wrocław, Poznań i Warszawa. Tuż za nimi Gdańsk i Kraków.

Miasto o największym zasięgu na Facebooku to Wrocław wyróżniający się prawie 15 tysiącami fanów przewagi nad drugim w zestawieniu Poznaniem, jednak to co liczy się najbardziej to najaktywniejsza społeczność Wrocławia, która aktualnie posiada 2,579 aktywnych użytkowników rozmawiających o informacjach komunikowanych przez stronę miasta na Facebooku. Oficjalny fanpage Warszawy ma obecnie ponad 25 tysięcy fanów.

Użytkowników interesują między innymi bieżące informacje kulturalne w Miastach oraz szczególnie ważne dla lokalnej społeczności wiadomości organizacyjne. Turystów angażują informacje związane z zabytkami oraz innymi miejscami wartymi odwiedzenia. Miasta promujące się w Social Media dobrze wiedzą, że większość aktywnych odbiorców znajdą na Facebooku dlatego starają się prowadzić dialog aby nie tylko wypromować miasto wizerunkowo lecz również zaangażować społeczność w aktywne działania na rzecz poprawy lokalnych społeczności i urzędów.

Czytaj także: Warszawa jedną z najlepszych lokalizacji dla biznesu

Z raportu wynika również, że większość miejskich stron na Facebooku prowadzą pracownicy urzędów miejskich. Tylko część z nich zatrudnia firmy lub organizacje zewnętrzne do budowania i zaangażowania lokalnych społeczności.

Codziennie najświeższe informacje z Warszawy na Twoją skrzynkę. Zapisz się do newslettera!

źródło:mat.prasowe

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Uwaga na chińskie platformy zakupowe

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Wróć na warszawa.naszemiasto.pl Nasze Miasto