Warszawa. Stojaki rowerowe zamiast słupków? Mają chronić zieleń i chodniki przed dzikim rozjeżdżaniem

Redakcja
fot. ZDM / zdjęcie ilustracyjne
Jest pomysł na wyeliminowanie słupków drogowych z przestrzeni Warszawy, kosztem rozwoju infrastruktury rowerowej. Do prezydenta stolicy wpłynęła interpelacja sugerująca, że w nowych inwestycjach słupki mogą być zastąpione przez stojaki dla rowerów. Takie rozwiązanie zabezpieczyłoby zieleń i chodniki przed dzikim rozjeżdżaniem, a przy okazji skorzystaliby na tym stołeczni cykliści. Szczegóły w artykule poniżej.

Koniec z osłupkowaną Warszawą? Jest pomysł na nowe zabezpieczenie

Warszawska radna Renata Niewitecka wystosowała interpelację, w której zwraca się do prezydenta stolicy o nowy rodzaj zabezpieczenia zieleni i chodników przed dzikim rozjeżdżaniem. Do tej pory stołeczni drogowcy używali do tego słupków, które choć może i są skuteczne, to przy okazji straszą swoją brzydotą i nie wykazują żadnego innego zastosowania. Radna proponuje, aby przy nowych inwestycjach w miejscu planowanych słupków ustawić stojaki dla rowerów, które także skutecznie zabezpieczyłyby narażoną zieleń, a przy okazji służyły stołecznym cyklistom.

Stojaki na rowery mogą stanowić barierę zabezpieczającą chodniki przed parkowaniem samochodów (...) Z moich obserwacji wynika, że wiele przestrzeni można zabezpieczyć w ten sposób, zamiast montować słupki parkingowe (...) Coraz więcej warszawiaków korzysta z rowerów, a co za tym idzie zwiększa się w sposób nnaturalny zapotrzebowanie na miejsca, gdzie rowery mogą być bezpiecznie pozostawiane (...) Z drugiej strony na terenie Warszawy instalowane są słupki parkingowe, których zadaniem jest uniemożliwienie pozostawienia pojazdów w miejscach do tego nieprzeznaczonych. Rozwiązaniem, które łączy te zagadnienia jest montaż stojaków rowerowych w miejscach, które przewiduje się zabezpieczyć słupkami parkingowymi - czytamy w korespondencji do stołecznego ratusza.

Jak argumentuje Niewitecka - zastosowanie tego rozwiązania może nie tylko zwiększyć komfort rosnącej każdego roku liczby mieszkańców korzystających z rowerów, ale dodatkowo pozwoli efektywniej wykorzystywać przestrzeń miejską.

Na tę chwilę stołeczny ratusz nie odniósł się jeszcze do propozycji radnej. Interpelacja została złożona 23 marca, i warszawscy urzędnicy powinni przedstawić swoje stanowisko w terminie dwóch tygodni od tej daty.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na Twitterze!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na Twiterze!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

iPolitycznie - Fogiel: bon-moty Korwin-Mikkego nie naprawią ekonomii

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Wróć na warszawa.naszemiasto.pl Nasze Miasto
Dodaj ogłoszenie