Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Warszawa walczy z alkoholem wśród młodzieży. Ruszyła kampania społeczna

Redakcja Warszawa
Redakcja Warszawa
UM Warszawa
Stołeczny ratusz wystartował z kampanią społeczną mającą na celu zwalczanie spożywania alkoholu przez młodzież. Głównym założeniem akcji "Nie daj się nabić w butelkę. Z alkoholem nie wygrasz" jest uświadomienie młodym ludziom, że spożywanie alkoholu może mieć bardzo destrukcyjny wpływ na ich obecne życie.

Warszawa przeciw alkoholowi wśród młodzieży

"Nie daj się nabić w butelkę. Z alkoholem nie wygrasz" to hasło nowej akcji społecznej zainicjowanej przez stołeczny ratusz. Z uwagi na fakt, iż po alkohol sięga coraz więcej młodych osób, Warszawa chce udowodnić, że procenty nie są niezbędnym elementem dobrej zabawy.

Według statystyk wiek inicjacji alkoholowej obniża się z roku na rok. 80% uczniów z grupy wiekowej 15-16 lat zadeklarowało, że piło alkohol przynajmniej raz w ciągu całego swojego życia. W grupie 17-18 lat było to 92,8% uczniów. Głównym założeniem miejskiej kampanii jest uświadomienie młodym ludziom, że spożywanie alkoholu może mieć bardzo destrukcyjny wpływ na ich obecne życie: obniżony nastrój, wstyd za swoje zachowanie, przekroczenie granic innej osoby. Celem akcji jest także zwrócenie uwagi na powszechną akceptację picia alkoholu, który nie jest postrzegany jako niebezpieczna używka.

Kampania realizowana jest głównie w mediach społecznościowych: YouTube, TikTok, Facebook, m.in. do współpracy zaproszono Marcina Kruszewskiego, znanego młodzieży z kanału „Prawo Marcina” na TikToku i YouTube. Kampanii towarzyszy spot pod nazwą „Gra w butelkę” oraz wielkoformatowy mural, który oglądać można przy skrzyżowaniu al. Jana Pawła II z ul. Anielewicza w Warszawie. Pojawienie się muralu związane jest z konkursem dla młodzieży, w którym nagrodą będzie możliwość realizacji wspólnego nagrania z Marcinem Kruszewskim.

Warszawa walczy z alkoholem wśród młodzieży. Ruszyła kampani...

Przed produkcją spotu zorganizowano warsztaty z licealistami, z którymi rozmawiano o realnych doświadczeniach i obawach związanych z alkoholem. Efektem tego spotkania było wyłonienie zagrożeń, które rzeczywiście nurtują młodych ludzi i są bezpośrednio związane z piciem alkoholu.

Merytorycznym opiekunem kampanii jest dr Bohdan Woronowicz, certyfikowany specjalista terapii uzależnień i laureat Nagrody m.st. Warszawy. Doktor Woronowicz założył Ośrodek Terapii Uzależnień w Instytucie Psychiatrii i Neurologii w Warszawie, którym kierował przez 35 lat. Obecnie jest prezesem zarządu Fundacji „Zależni-Nie-Zależni”.

od 16 latprzemoc
Wideo

CBŚP na Pomorzu zlikwidowało ogromną fabrykę „kryształu”

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na warszawa.naszemiasto.pl Nasze Miasto