Z powodu pandemii nie jeździsz komunikacją miejską? Zawieś bilet! Od teraz możesz zrobić to trzy razy w ciągu roku

Martyna Konieczek
Martyna Konieczek
Szymon Starnawski / archiwum
W Warszawie z każdym dniem wzrasta liczba zakażeń koronawirusem. Z tego względu dużo pasażerów komunikacji miejskiej rezygnuje z podróży autobusami, tramwajami czy metrem. Aby nie musieli oni płacić za niewykorzystane dni, Warszawski Transport Publiczny dał możliwość zawieszenia działania biletów długookresowych. I to nie tylko raz, ale od 9 października aż trzy razy w ciągu roku. Są jednak pewne warunki. Szczegóły poniżej.

Zawieś bilet, jeżeli nie jeździsz. Możesz zrobić to trzy razy w ciągu roku

W czasie zagrożenia epidemicznego można zawiesić bilet długookresowy (30 lub 90 dniowy - ważny w dowolnej strefie biletowej, także bilety warszawiaka, metropolitalne, roczne dla rodzin z trojgiem dzieci oraz Bilety Seniora) pod adresem https://zawieswkm.wtp.waw.pl – wystarczy do tego podanie numeru posiadanej karty. Wydane pieniądze nie ''przepadną'' - niewykorzystany czas ważności biletu można przekodować na inny termin - informuje WTP.

Do tej pory pasażerowie mogli zawiesić ważność swojego biletu tylko raz. Od 9 października mogą zrobić to trzy razy w ciągu roku kalendarzowego, ale pod pewnymi warunkami. Jeśli ktoś skorzystał już wcześniej z tej możliwości, np. w kwietniu, to przed 31 grudnia 2020 roku może to zrobić jeszcze dwukrotnie. Od nowego roku liczba możliwych do wykorzystania zawieszeń będzie naliczana od nowa. Ponadto biletu nie można zawiesić na mniej niż pięć kolejnych dni, więc termin zakończenia ważności biletu musi być dłuższy niż pięć dni. Termin zawieszenia biegnie od dnia zgłoszenia tego przez pasażera do dnia poprzedzającego dzień odwieszenia.

Warszawa. Mandaty za brak maseczek. W 2 dni ukarano ponad 11...

Jak odwiesić bilet?

Bilet można odwiesić na dwa sposoby: kupując i aktywując kolejny bilet albo zgłaszając odwieszenie ważności biletu za pośrednictwem strony https://zawieswkm.wtp.waw.pl/odwies lub osobiście w dowolnym Punkcie Obsługi Pasażera ZTM. Należy jednak pamiętać, że odwieszenie ważności biletu za pośrednictwem platformy internetowej nie powoduje automatycznego przekodowania zawieszonej liczby dni na inny termin na spersonalizowanej Warszawskiej Karcie Miejskiej (lub innym nośniku zaakceptowanym przez ZTM). Taka operacja możliwa jest wyłącznie w dowolnym Punkcie Obsługi Pasażera ZTM. Nie trzeba jednak przychodzić do POP od razu - można to zrobić w wybranym przez siebie momencie.

Przez cały czas pasażer może zwrócić kupiony bilet i otrzymać zwrot pieniędzy za niewykorzystany okres ważności według zasad określonych w Taryfie Przewozowej.

POLECAMY TEŻ:


Zobaczcie też: Ciekawostki o tramwajach warszawskich. Skąd się biorą numery linii?

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie