Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Z powodu pandemii nie jeździsz komunikacją miejską? Zawieś bilet! Od teraz możesz zrobić to trzy razy w ciągu roku

Martyna Konieczek
Martyna Konieczek
Szymon Starnawski / archiwum
W Warszawie z każdym dniem wzrasta liczba zakażeń koronawirusem. Z tego względu dużo pasażerów komunikacji miejskiej rezygnuje z podróży autobusami, tramwajami czy metrem. Aby nie musieli oni płacić za niewykorzystane dni, Warszawski Transport Publiczny dał możliwość zawieszenia działania biletów długookresowych. I to nie tylko raz, ale od 9 października aż trzy razy w ciągu roku. Są jednak pewne warunki. Szczegóły poniżej.

Zawieś bilet, jeżeli nie jeździsz. Możesz zrobić to trzy razy w ciągu roku

W czasie zagrożenia epidemicznego można zawiesić bilet długookresowy (30 lub 90 dniowy - ważny w dowolnej strefie biletowej, także bilety warszawiaka, metropolitalne, roczne dla rodzin z trojgiem dzieci oraz Bilety Seniora) pod adresem https://zawieswkm.wtp.waw.pl – wystarczy do tego podanie numeru posiadanej karty. Wydane pieniądze nie ''przepadną'' - niewykorzystany czas ważności biletu można przekodować na inny termin - informuje WTP.

Do tej pory pasażerowie mogli zawiesić ważność swojego biletu tylko raz. Od 9 października mogą zrobić to trzy razy w ciągu roku kalendarzowego, ale pod pewnymi warunkami. Jeśli ktoś skorzystał już wcześniej z tej możliwości, np. w kwietniu, to przed 31 grudnia 2020 roku może to zrobić jeszcze dwukrotnie. Od nowego roku liczba możliwych do wykorzystania zawieszeń będzie naliczana od nowa. Ponadto biletu nie można zawiesić na mniej niż pięć kolejnych dni, więc termin zakończenia ważności biletu musi być dłuższy niż pięć dni. Termin zawieszenia biegnie od dnia zgłoszenia tego przez pasażera do dnia poprzedzającego dzień odwieszenia.

Zobaczcie też:

Warszawa. Mandaty za brak maseczek. W 2 dni ukarano ponad 11...

Jak odwiesić bilet?

Bilet można odwiesić na dwa sposoby: kupując i aktywując kolejny bilet albo zgłaszając odwieszenie ważności biletu za pośrednictwem strony https://zawieswkm.wtp.waw.pl/odwies lub osobiście w dowolnym Punkcie Obsługi Pasażera ZTM. Należy jednak pamiętać, że odwieszenie ważności biletu za pośrednictwem platformy internetowej nie powoduje automatycznego przekodowania zawieszonej liczby dni na inny termin na spersonalizowanej Warszawskiej Karcie Miejskiej (lub innym nośniku zaakceptowanym przez ZTM). Taka operacja możliwa jest wyłącznie w dowolnym Punkcie Obsługi Pasażera ZTM. Nie trzeba jednak przychodzić do POP od razu - można to zrobić w wybranym przez siebie momencie.

Zobaczcie też:

od 16 latprzemoc
Wideo

CBŚP na Pomorzu zlikwidowało ogromną fabrykę „kryształu”

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na warszawa.naszemiasto.pl Nasze Miasto