W pierwszych miesiącach pandemii ZTM uruchomił możliwość zawieszenia biletu na komunikację miejską. Wystarczyło podać numer karty i wypełnić formularz. Jednak w kolejnych miesiącach część regularnych pasażerów przerzuciła się na transport samochodowy (własne auto lub taksówka). Czy dużo jest osób, które zawiesiły bilet, a następnie zawiesiły korzystanie z karty miejskiej na dobre?
- Według danych na 31 stycznia 2022 roku mieliśmy 12 880 zawieszonych kart na około 750 tysięcy aktywnych. To jedynie „promil” patrząc na skalę. Nie mamy natomiast informacji, czy są to karty zawieszone na tydzień czy np. od 2020 – tłumaczy nam Tomasz Kunert, rzecznik ZTM.
Jak zawiesić i odwiesić bilet?
Ze względu na zagrożenie pandemiczne w 2020 roku w Warszawie wprowadzono możliwość zdalnego zawieszenia biletu 30- i 90-dniowego. Poprzez stronę https://zawieswkm.wtp.waw.pl/ można było zatrzymać bilet i „uruchomić” go w późniejszym momencie. Odwieszenie biletu odbywa się poprzez stronę https://zawieswkm.wtp.waw.pl/odwies lub w dowolnym Punkcie Obsługi Pasażera ZTM.
Bilety można cały czas zawiesić i odwiesić, nie więcej niż trzy razy w roku. Taki bilet można później przekodować sobie na inny termin - mówi nam Tomasz Kunert, rzecznik ZTM.
Policyjne drony na Podkarpaciu w akcji
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?