Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

ZTM zlikwidował połowę kursów tramwaju nr 1. Aktywiści: "Miasto tnie połączenia, ale i tak na tym nie zaoszczędzi"

Redakcja Warszawa
Redakcja Warszawa
ZTM zlikwidował połowę kursów tramwaju nr 1. Aktywiści: "Miasto tnie połączenia tramwajowe, ale i tak na tym nie zaoszczędzi
ZTM zlikwidował połowę kursów tramwaju nr 1. Aktywiści: "Miasto tnie połączenia tramwajowe, ale i tak na tym nie zaoszczędzi Szymon Starnawski
Od początku 2020 roku, około połowę kursów linii tramwajowej 1, wcześniej kończących trasę na pętli Banacha, kończy kurs wcześniej - na pl. Narutowicza. Okoliczni mieszkańcy oraz radni apelują, że to kolejny cios dla dzielnicy, który pogarsza jakość komunikacji miejskiej. Szczegóły w tekście poniżej.

Znikająca „jedynka” na Ochocie

Wraz z początkiem 2020 roku, warszawski ZTM ograniczył ilość kursów linii tramwajowej nr 1, która łączy dzielnicę Ochota m.in. z linią metra M2 (stacja rondo Daszyńskiego), Wolą, Pragą, centrum Warszawy czy Bródnem. Co drugi kurs przez cały dzień, we wszystkie dni tygodnia, kończy bieg na pl. Narutowicza, a nie jak wcześniej na pętli Banacha.- Uważamy, że taka zmiana jest niekorzystna dla mieszkańców naszej dzielnicy - donoszą Ochocianie Sąsiedzi. Interpelacje w tej sprawie złożyli już miejscy radni, Łukasz Gawryś, Aleksander Kopiński i Daniel Zalewski.

ZOBACZ TEŻ: Nowe przepisy w Warszawie. Kolejne grupy zyskują uprawnienia do darmowych przejazdów

Kiedy za darmo możemy pojechać autobusem czy tramwajem? Warszawa wprowadziła darmową komunikację miejską dla określonych osób. Poza tym bez opłat możemy jeździć w niektóre dni. Sprawdzamy, kiedy i kto może jeździć za darmo. 

Przejdź do kolejnej strony, żeby poznać przepisy na 2020 rok. Możesz też posługiwać się strzałkami na klawiaturze ------>

Bezpłatna komunikacja miejska, Warszawa 2020. Nowe przepisy....

Jak argumentują radni, zmiany w rozkładzie przyczyniają się do obniżania jakości komunikacji publicznej dla tysięcy osób, które zamieszkują dużą część najgęściej zaludnionej stołecznej dzielnicy: osiedla wzdłuż Grójeckiej i Banacha oraz sąsiednich ulic: Kopińskiej, Pasteura, Częstochowskiej, Bitwy Warszawskiej, Opaczewskiej, Pawińskiego.

ZTM: Za mały popyt

Jak ze zmian tłumaczy się ZTM? – Rozkład linii 1 został dostosowany do popytu. Najbardziej wykorzystywanym odcinkiem trasy „jedynki” jest odcinek między Bródnem a pl. Zawiszy. Dlatego na tym odcinku częstotliwość pozostała bez zmian (nawet ok. 3 minut w szczycie), dalej część kursów została skrócona do pętli przy pl. Narutowicza i za placem częstotliwość to ok. 7 min. Tramwaje wyjeżdżające z pl. Narutowicza zasilają najbardziej obciążony odcinek trasy – wyjaśnia Tomasz Kunert, rzecznik prasowy ZTM Warszawa w rozmowie z www.transport-publiczny.pl.

Aktywiści: "Pseudooszczędności ZTM"

- Co robią tramwaje linii 1, gdy nie jeżdżą na Banacha? Stoją na placu Narutowicza - donoszą miejscy aktywiści ze stowarzyszenia Miasto Jest Nasze. - Sprawdziliśmy, jak dokładnie wyglądają te oszczędności. Otóż ZTM zaoszczędził tylko kilometry zlecane Tramwajom Warszawskim. Ale nie zaoszczędził im faktycznych kosztów. Zarówno poza godzinami szczytu, jak i w weekendy liczba tramwajów kursujących na linii 1 się nie zmieniła. Te tramwaje po prostu mają dłuższe postoje - pisze MJN. I podsumowuje, że Tramwaje Warszawskie wciąż muszą zatrudniać tyle samo motorniczych i im za to zapłacić, więc nie ma mowy o żadnej oszczędności.

Nie przegapcie

Zobaczcie też:

od 16 latprzemoc
Wideo

CBŚP na Pomorzu zlikwidowało ogromną fabrykę „kryształu”

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na warszawa.naszemiasto.pl Nasze Miasto