Pod koniec 2014 r. spółka PKP zdecydowała się na współpracę z firmą Ghelamco, odpowiedzialną m.in. za wieżowiec Warsaw Spire. Projekt od samego początku miał być bardzo rozbudowany. - Chcemy tak naprawdę wybudować dworzec od nowa, z całym kompleksem handlowym. Dworzec, jeżeli nic się nie wydarzy, powinien zostać oddany w 2018 r. - mówił miesiąc temu Grzegorz Tomaszewski, pełnomocnik zarządu PKP SA ds. nieruchomości.
W perspektywie najbliższych trzech lat w kompleksie ma znaleźć się miejsce na biurowiec, nowy dworzec kolejowy, dwa parkingi (dla podróżnych i pracowników biurowca), stację ZTM, dworzec autobusów regionalnych. Biurowiec ma być gotowy w 2017 r., a nowy dworzec zacznie planowo funkcjonować rok później. Wtedy jego rolą będzie przejęcie wszystkich ogólnopolskich połączeń kolejowych na czas remontu linii średnicowej, planowanego na lata 2018-2019 r.
Więcej o projekcie remontu linii średnicowej możecie przeczytać tutaj: Rozkopią trasę średnicową i Dworzec Śródmieście. Jak będziemy jeździć w 2018 roku?
W 2019 r. kompleks Warszawa Gdańska poszerzy się o kolejny biurowiec. Do 2020 r. mają stanąć jeszcze dwa, a obok nich znajdzie się - jak wynika z projektu - budynek o charakterze mieszkalnym, a także hotel. Do 2024 r. projekt zakłada wybudowanie kolejnych czterech biurowców - czyli w sumie ma ich powstać osiem.
Według nowego projektu, dworzec Warszawa Gdańska ma obsługiwać ruch na czterech peronach, z czego najprawdopodobniej trzy będą odpowiedzialne za ruch pasażerski.
Strefa Biznesu: Uwaga na chińskie platformy zakupowe
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?