Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Bagno na stacji Warszawa Włochy. Miało być nowocześnie, a ludzie taplają się w błocie [ZDJĘCIA]

Piotr Wróblewski
Bagno na stacji Warszawa Włochy. Miało być nowocześnie, a ludzie taplają się w błocie [ZDJĘCIA]
Bagno na stacji Warszawa Włochy. Miało być nowocześnie, a ludzie taplają się w błocie [ZDJĘCIA] Paweł Wiśniewski
W poniedziałek szumnie otwarto linię Grodzisk Mazowiecki – Warszawa Włochy. Gigantyczny projekt ma usprawnić dojazd do stolicy z okolicznych miast. Pociągi już jeżdżą, ale perony są w opłakanym stanie. Podróżni od rana grzęzną w błocie. Dalsza część artykułu poniżej.

Nowa linia, warta 285 milionów złotych, została otwarta w poniedziałek, 24 września. Po roku pociągi znów wróciły na trasę do Grodziska. Zdaniem kolejarzy stamtąd do Warszawy Zachodniej jedziemy teraz pięć minut szybciej.
Jeszcze przed otwarciem okazało się, że w Pruszkowie rozkopana jest cała stacja (nie ma nawet oświetlenia!), przejść podziemnych brakuje m. in. w Milanówku czy Ursusie. Źle jest także na stacji Warszawa Włochy – mimo że to tam PKP zorganizowało konferencję inaugurującą otwarcie trasy.

- Prowizoryczne dojście wiedzie przez kałuże (plac budowy) albo przez tory kolejowe, po których odbywa się intensywny ruch pociągów. Czy ponad rok to za mało, aby wyremontować tunel? - pisze do nas pan Kazimierz.
Rzeczywiście tunel jest wciąż rozkopany. Na miejscu podróżni grzęzną w błocie. Żeby dojść na peron muszą przejść przez tory, po których pędzą pociągi dalekobieżne.

- W październiku planowane jest zakończenie robót przy wiacie zabytkowej na peronie nr 2 i montaż ławek. Na początku listopada powinna być wiata na peronie nr 1 - tłumaczy nam Mirosław Siemieniec z PKP PLK. Wspomniane przejście podziemne będzie gotowe w listopadzie. - Wówczas wykonawca będzie uzyskiwał dokumenty związane z odbiorem - dodaje Siemieniec.

Sprawa zbulwersowała nie tylko mieszkańców, ale także władze dzielnicy. - Przejście na perony jest nieutwardzone i nawet po drobnych opadach staje się przeszkodą nie do przejścia - pisze burmistrz Włoch Michał Wąsowicz. Dalej tłumaczy, że należy oddzielić drogę dla pieszych od ulicy dla samochodów.

- Wykonawca poprawił dojście do peronów. Jest dodatkowe wejście i wygodniejsze dojście na peron nr 2. Przepraszamy za poniedziałkowe kłopoty. Dziękujemy za przekazane informacje, dotyczące zmian w organizacji dojść i oznakowania – napisali kolejarze w popołudniowym komunikacie. Zmiany nie wszystkim przypadły do gustu. - Dziś pojawiła się kładka na peron 1. Nie widać żadnych prac przy tunelu - denerwuje się pan Kazimierz. Błoto przed stacją zostało. Pasażerowie, szczególnie w deszczowej pogodzie, nie mają łatwej drogi. Wielu z nich zastanawia się, czy przy intensywnych opadach tymczasowe przejście się nie rozpłynie.


od 16 lat
Wideo

Policyjne drony na Podkarpaciu w akcji

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na warszawa.naszemiasto.pl Nasze Miasto