Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Chcemy hybryd na ulicach Opola

Teraz Opole
Teraz Opole
Autobusy hybrydowe są bardziej przyjazne dla środowiska. Dlatego miasto chce ich kupić blisko 40.

Do tej pory wydawało się, że zakup kilkunastu autobusów dla Miejskiego Zakładu Komunikacji, jaki planowany jest w tym roku, będzie wszystkim na co stać Opole.Tymczasem urząd miasta zamierza ich kupić w najbliższych latach znacznie więcej. W przygotowywanym właśnie wniosku do unijnych funduszy na lata 2014-2020, zapisano aż 38 nowych autobusów hybrydowych.Zaskakująca jest nie tylko liczba, ale także fakt postawienia na autobusy hybrydowe, które na razie są rzadkie w Polsce. Hybryda tym różni się od tradycyjnego autobusu, że silnik elektryczny jest wykorzystywany przy ruszaniu i rozpędzaniu pojazdu, a potem uruchomia się automatycznie silnik wysokoprężny i ładowane są baterie elektryczne. Hybrydowe autobusy są drogie, ale jednocześnie bardziej przyjazne dla środowiska.- I to jest powód, dla którego chcemy na nie postawić - przyznaje Arkadiusz Wiśniewski, zastępca prezydenta ds. komunikacji. - Przyszłość należy bowiem do ekologicznych autobusów, a także do infrastruktury zwiększającej wykorzystanie komunikacji zbiorowej.Przygotowywany projekt zakłada również powstanie pierwszych w województwie parkingów „Park&Ride" (parkuj i jedź). Takie miejsca służą do tego, aby kierowcy nie wjeżdżali do centrum, ale pozostawiali samochód na parkingu i korzystali np. z komunikacji zbiorowej czy rowerów.Na początek miasto chce stworzyć dwa takie parkingi. Pierwszy obok stacji Opole Grotowice, a drugi w pobliżu stacji Opole-Zachodnie.- Będą skomunikowane z centrum miasta, a dzięki temu liczba samochodów wjeżdżających do centrum powinna zmaleć - ocenia Arkadiusz Wiśniewski. - Dodatkowo chcemy stworzyć nowe centrum przesiadkowe w rejonie dworca Opole Główne, tak aby w jednym miejscu można było skorzystać z autobusów PKS i MZK oraz z usług PKP.Projekt będzie propozycją Opola do listy inwestycji kluczowych województwa. Ma kosztować 81 mln zł z czego 68 mln miałoby pochodzić z funduszy unijnych. Na razie trudno określić, czy urząd marszałkowski go zaakceptuje. Na pewno jednak nawet bez wsparcia miasto będzie chciało go zrealizować. Tyle, że wówczas projekt zostanie podzielony na etapy i potrwa znacznie dłużej.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Bydgoska policja pokazała filmy z wypadków z tramwajami i autobusami

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na warszawa.naszemiasto.pl Nasze Miasto