Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Dolina Służewiecka z buspasem. ZDM zapowiada duże ułatwienia dla pasażerów komunikacji miejskiej. Zmiany już za kilka tygodni

Michał Mieszko Skorupka
Michał Mieszko Skorupka
Buspas na Dolinie Służewieckiej. Wiemy, kiedy powstanie
Buspas na Dolinie Służewieckiej. Wiemy, kiedy powstanie ZDM
Już wkrótce na ul. Dolina Służewiecka oraz al. Sikorskiego powstanie ponad dwukilometrowy pas przeznaczony wyłącznie dla autobusów. Jak przekazał Zarząd Dróg Miejskich w specjalnym komunikacie, na wprowadzenie takie rozwiązania w życie wpływ ma przede wszystkim otwarcie tunelu na trasie S2, który przejął sporą część samochodów z tego ciągu ulic.

Dolina Służewiecka oraz al. Sikorskiego to część jednej z najważniejszych tras międzydzielnicowych w Warszawie, łącząca zachodnią i wschodnią częścią stolicy. To także jedno z głównych połączeń drogowych Mokotowa, Ursynowa i Wilanowa. W związku z tym, ruch w tym miejscu, szczególnie w godzinach szczytu jest bardzo wzmożony, co przekłada się na liczne korki. Kierowcy niejednokrotnie spędzali tutaj po kilkadziesiąt minut, a pasażerowie autobusów narzekali na to, że zamiast zdecydować się na pokonanie odcinka pieszo, wybrali podróżowanie komunikacją miejską.

Jak zapowiada Zarząd Dróg Miejskich, problem, szczególnie tych drugich, już wkrótce ma zostać rozwiązany. W specjalnym komunikacie drogowców czytamy o planach powstania w tamtejszym terenie ponad dwukilometrowego buspasa.

W zatorach tkwili tu nie tylko kierowcy aut, ale też pasażerowie licznych linii autobusowych. W godzinach szczytu Doliną Służewiecką, w jednym kierunku, jedzie ponad 40 autobusów ośmiu linii na godzinę (z przystanku przy ulicy Nowoursynowskiej 18-metrowe przegubowce wyruszają co ok. 1,5 minuty), które przewożą kilkanaście tysięcy osób dziennie. Niestety, z powodu trudności z przejazdem opóźniają się. Rano opóźnienia względem rozkładu wynoszą 3-4 minuty, znacznie gorzej jest w godzinach popołudniowego szczytu, gdy opóźnienia sięgają aż 6-10 minut. Teraz - po wytyczeniu pasa dla autobusów - to się wreszcie zmieni - zapowiada ZDM.

Nowy buspas na Mokotowie

Zarząd Dróg Miejskich podkreśla, że znaczną ulgę użytkownikom powyższej drogi przyniosło otwarcie ostatniego odcinka trasy S2 wraz z tunelem na Ursynowie.

Tunel przejął ruch tranzytowy, kierowany dotychczas ciągiem drogi krajowej nr 2 właśnie przez Dolinę Służewiecką. Nowa obwodnica to również najszybsze połączenie Ursynowa, Mokotowa i całej zachodniej części Warszawy z Wilanowem i Wawrem. Od pierwszego dnia korzysta z niego kilkadziesiąt tysięcy aut na dobę. Dzięki temu liczba samochodów w Dolinie Służewieckiej znacznie spadła - informuje ZDM.

Drogowcy zapowiadają, że zgodnie z wcześniejszymi obietnicami wykorzystają tę okazję, by ułatwić przejazd prze Dolinę Służewiecką pasażerom komunikacji miejskiej. Nowy buspas powstanie na odcinku od skrzyżowania z ul. Nowoursynowską do ul. Jana III Sobieskiego.

Buspas zostanie namalowany w ciągu najbliższych tygodni, w miarę warunków pogodowych, na odcinku od ul. Pory i Czarnomorskiej do ul. Sobieskiego po zakończeniu robót związanych z przebudową sygnalizacji świetlnej - zapowiadają drogowcy.

Będzie wygodniej i bezpieczniej

Z zapowiedzi Zarządu Dróg Miejskich wynika, że w styczniu w al. Sikorskiego zostaną uruchomione dwa nowe przystanki "na żądanie” - dla linii 166 i 195. Przystanek w kierunku al. Wilanowskiej, nazwany Bergamotki 01, zostanie usytuowany przed skrzyżowaniem z ulicą Bergamotki. Przystanek w drugą stronę, w kierunku ulicy Jana III Sobieskiego, Bergamotki 02, zostanie z kolei zlokalizowany za skrzyżowaniem z ulicą św. Bonifacego.

Drogowcy dodają, że przy okazji wprowadzania udogodnień dla pasażerów, poprawie ulegną również warunki dla rowerzystów. Na skrzyżowaniu z ul. Nowoursynowską powstaną dwa brakujące przejazdy dla rowerów. Kolejne powstaną u zbiegu z al. Wilanowską. ZDM dodaje, że będą one gotowe na wiosnę.

Jak czytamy w komunikacie drogowców, spore zmiany szykują się także na Ursynowie.

Zgodnie z ustaleniami między Generalną Dyrekcją Dróg Krajowych i Autostrad a miastem, ciąg ulic Rosoła – I. Gandhi ma stanowić awaryjny objazd w przypadku zamknięcia ruchu w tunelu. Dlatego GDDKiA zobowiązała się dostosować go do pełnienia takiej funkcji. Na dwóch przejściach dla pieszych przez ul. I. Gandhi (przy szkole przy ul. Hirszfelda i przy przedszkolu przy ul. Teligi) pojawi się sygnalizacja świetlna. U zbiegu ul. Rosoła i I. Gandhi powstaną dodatkowe pasy ruchu wydzielone do skrętu z południa na zachód i odwrotnie. Prace te zostaną wykonane w najbliższych miesiącach. Do ich zakończenia ciąg ulic nie może służyć jako oficjalny objazd dla tunelu - informuje ZDM.

Zarząd Dróg Miejskich dodaje ponadto, że przy sprzyjających warunkach atmosferycznych zaplanowana jest także budowa drogi dla rowerów na ul. Płaskowickiej, na odcinku od ul. Pileckiego do al. KEN. W drugim etapie trasa rowerowa wydłuży się do ul. Cynamonowej i połączy z nową drogą dla rowerów wybudowaną wraz z tunelem trasy S2

od 16 latprzemoc
Wideo

CBŚP na Pomorzu zlikwidowało ogromną fabrykę „kryształu”

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na warszawa.naszemiasto.pl Nasze Miasto