Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Fryderyk wrócił do Warszawy [zdjęcia]

Karolina Eljaszak
Karolina Eljaszak
Chopin w dresie, Chopin na rowerze, Chopin pod palmą, Chopin jako chłopak Syrenki i karta miejska z podpisem Chopina. Młodzi graficy pokazali, że wielki kompozytor byłby dziś zwykłym warszawiakiem.

Do 15 grudnia 2009 roku na Krakowskim Przedmieściu przy kościele św. Anny można oglądać wystawę wybranych prac, biorących udział w 9. edycji konkursu Galerii Plakatu AMS. Tegoroczny temat miał rozbudzić świadomość i promować wiedzę o związku Chopina z Warszawą. To tu Fryderyk dorastał i dojrzewał, to Warszawa kształtowała go jako człowieka i kompozytora.

- To chyba najlepsza z dotychczasowych koncepcji na promocję Roku Chopinowskiego - zachwala konkurs studentka Anna Mikołajczyk. - Te plakaty mają być prezentowane nie tylko mieszkańcom Warszawy, ale też w Poznaniu, Wrocławiu czy Krakowie. Niech Polacy wiedzą, że Chopin jest nasz - śmieje się Mikołajczyk - zwycięskie prace świetnie to oddają. Chociaż nagrodę główną przyznano grafice, która lepiej pasowałaby na okładkę albumu.

Młodzi plastycy i graficy z całej Polski zmierzyli się z tematem wielkiego kompozytora i pianisty jako zwykłego warszawiaka. Do AMS napłynęło ponad 300 prac konkursowych. Na większości Chopin jest młody, nowoczesny, teraźniejszy, warszawski. Wygrał Piotr Karski plakatem "Chopin LIVE in Warsaw". Zwycięzca otrzymał czek równowartości 7 tys. zł.

- Oszczędna typograficzna praca przypomina współczesne plakaty reklamujące koncerty rockowe. Zwycięski plakat „zaświeci” pełnym blaskiem eksponowany w nocy na citylightach – mówi prof. Janusz Górski, kurator Galerii Plakatu.


Galeria Plakatu AMS została powołana do życia w kwietniu 2004 roku. Jest projektem non-profit, którego calem jest rozbudzenie społecznego zainteresowania reklamą zewnętrzną, promowanie dobrze zaprojektowanego plakatu oraz zbliżenie środowisk reklamowego i akademickiego. Jądrem projektu są otwarte konkursy na plakat o tematyce społecznej i kulturalnej. Biorą w nich udział przede wszystkim studenci szkół artystycznych oraz młodzi graficy-projektanci. Co roku na konkurs napływa kilkaset prac i jest to bodaj największy konkurs dla młodych grafików w Polsce. Prace laureatów są eksponowane w kolejnym roku w ogólnopolskich kampaniach na nośnikach reklamowych typu citylight (gabloty wiat przystankowych) należących do AMS. Wybrani uczestnicy odbyli staże w czołowych agencjach reklamowych, część z nich rozpoczęła tam pracę.

Do tej pory odbyło się osiem edycji konkursu. Pierwsza dotyczyła promocji miasta i regionów, druga mówiła o wandalizmie, w trzeciej edycji wzywano do czytania prasy, a tematem czwartej było uświadomienie nierównego statusu osób niepełnosprawnych. Piąta edycja to konkurs na plakat promujący 20. Międzynarodowe Biennale Plakatu w Warszawie, szósta - promocja komunikacji miejskiej. Siódma edycja poświęcona była społecznej roli internetu, a tematem przewodnim ósmej był rower jako środek komunikacji.

Przebieg konkursu nadzorowany jest przez audytora, a nagrodzone prace zostają wyłonione przez niezależne jury, w którego skład wchodzą dyrektorzy kreatywni agencji reklamowych, nauczyciele akademiccy oraz profesjonalni projektanci.

źródło: www.ams.com.pl


Zobacz również:
Fryderyku! Wróć do Warszawy!
Chopin biegał po Arkadach Kubickiego [wideo]
Mokotów: szukają następców Chopina
Chopin słuchał hip-hopu [wideo]

od 18 latnarkotyki
Wideo

Jaki alkohol wybierają Polacy?

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na warszawa.naszemiasto.pl Nasze Miasto