Glovo podsumowuje cztery lata obecności na polskim rynku

Materiał informacyjny Glovo
Blisko 6 milionów Polaków korzystających z aplikacji Glovo, ponad 15 000 aktywnych sklepów, wzrost liczby zamówień znacznie przekraczający tempo wzrostu całej kategorii w Polsce w ciągu ostatnich 12 miesięcy to niezaprzeczalne sukcesy platformy, która w listopadzie obchodzi czwartą rocznicę swojej obecności na polskim rynku. Te liczby mówią same za siebie i potwierdzają solidną pozycję Glovo jako kluczowego gracza w obszarze dostaw i zakupów online w Polsce.

Glovo zadebiutowało na polskim rynku w 2019 roku. W ciągu czterech lat, pomimo bardzo intensywnej konkurencji, z mało znanej marki stała się nr 2 pod względem udziału w rynku i zdecydowanie najszybciej rosnącą platformą w Polsce.

Planując ekspansję na polski rynek znaliśmy jego realia oraz konkurencję. Mieliśmy świadomość, że nie będzie łatwo zawojować rynek, dlatego skupiliśmy się na rozbudowie naszej oferty, szybkiej ekspansji do 200 miast w Polsce oraz wyjściu poza klasyczne dostawy z restauracji. Jak się okazało był to strzał w dziesiątkę. – zapewnia Carlos A. Silvan, General Manager Glovo Polska – W ciągu ostatniego roku zanotowaliśmy imponujący wzrost o 40% w liczbie aktywnych partnerów z sektora handlowego i gastronomicznego, co czyni nas aplikacją oferującą najszerszy wybór sklepów i restauracji w Polsce. Dzięki Glovo, oprócz dań z restauracji, można zamawiać także produkty spożywcze, kosmetyki, artykuły dla zwierząt, kwiaty, a nawet pieluchy dla dzieci – słowem wszystko, co jest w danej chwili potrzebne.

Glovo – najczęściej pobieraną aplikacją dedykowaną dostawom

Firma podwoiła również zasięg dotarcia – usługi Glovo dostępne są już w 200 miastach w całej Polsce, co oznacza dostęp do aplikacji aż dla 80% populacji miejskiej w kraju – pobrało ją już blisko 6 milionów osób.

Dzięki współpracy z takimi topowymi markami jak Biedronka, McDonald’s czy Kontigo Glovo stało się głównym graczem na rynku szybkich dostaw, o czym świadczy fakt, że przez trzy kolejne lata Glovo jest najczęściej pobieraną aplikacją dedykowaną dostawom.

Rekordy realizowanych dostaw Glovo pobija także dzięki współpracy z Biedronką w ramach usługi BIEK - czyli ekspresowych dostaw w 20 minut. Usługa dostępna jest w wybranych strefach sześciu największych miast: Gdańska, Krakowa, Łodzi, Poznania, Warszawy i Wrocławia. W ramach tej ekspresowej dostawy użytkownicy aplikacji mogą zamówić setki produktów, w tym m.in. warzywa, owoce, mięso, ryby, lody, kosmetyki i artykuły pielęgnacyjne.

Realne korzyści dla małych i średnich firm

Glovo jest także świadome potrzeb małych i średnich firm, które stanowią ponad 90% spośród ponad 15 000 partnerów aplikacji w Polsce. Dlatego firma angażuje się w pomoc lokalnym przedsiębiorstwom, umożliwiając im wejście na cyfrowy rynek za pomocą zintegrowanych rozwiązań do prowadzenia działalności online. To wsparcie obejmuje nie tylko właścicieli małych restauracji, ale także sklepów spożywczych, kwiaciarni i wszystkich, którzy szukają wsparcia. Dzięki temu małe i średnie przedsiębiorstwa mogą łatwiej sprzedawać swoje produkty, skutecznie zarządzać działalnością i rozwijać się, korzystając z możliwości oferowanych przez platformę cyfrową Glovo. Co istotne, dzięki rejestracji na Glovo, przedsiębiorstwa te mają szansę zwiększenia swoich przychodów nawet o 40%.

Couriers Pledge i Glovo center wsparciem dla kurierów

W 2022 roku, przy udziale organizacji pozarządowej Fairwork, Glovo wprowadziło „Zobowiązanie wobec kurierów” - zestaw inicjatyw oferujących kurierom świadczącym usługi dla Glovo świadczenia socjalne, ubezpieczenie, wysokie standardy bezpieczeństwa, wsparcie finansowe w przypadku choroby lub narodzin dziecka oraz dostęp do dodatkowych szkoleń umożliwiających naukę nowych umiejętności w różnych dziedzinach (np. zajęcia językowe i komputerowe) i rozwój kariery w nowych obszarach. Projekt „Zobowiązanie wobec kurierów” przekłada się globalnie także na zwiększoną satysfakcję kurierów - 80% z nich deklaruje, że jest zadowolona lub bardzo zadowolona ze świadczenia usług dla Glovo.

Ponadto, w sześciu największych miastach Polski, kurierzy świadczący usługi dla Glovo mają możliwość odpoczynku w „Glovo Center”. To punkty, w których można nie tylko zrelaksować się, ale też schronić przed niepogodą oraz skorzystać z różnorodnego wsparcia ze strony opiekunów miast.


O Glovo
Glovo to pionierska aplikacja delivery, łącząca klientów z restauracjami, aptekami, sklepami spożywczymi i punktami partnerskimi. Usługa “anything” pozwala użytkownikom zamówić w danym mieście wszystko, na co mają ochotę. Założone w 2015 roku w Barcelonie firma Glovo jest pierwszą firmą technologiczną, zorientowaną na wpływ, działającą na 25 rynkach i w ponad 1300 miastach w Europie Południowej, Azji Środkowej i Afryce. Więcej informacji o Glovo można znaleźć na stronie about.glovoapp.com.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Materiał oryginalny: Glovo podsumowuje cztery lata obecności na polskim rynku - Głos Wielkopolski

Wróć na warszawa.naszemiasto.pl Nasze Miasto