Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Im wcześniej, tym taniej: Nowy cennik PKP Intercity

Redakcja
Tomasz Hołod/Polskapresse
1 stycznia 2013 roku, PKP Intercity wprowadzi nowy cennik. Po raz pierwszy na szeroką skalę przewoźnik zaoferuje klientom ofertę - wcześniej znaczy taniej. Kupując bilet najwcześniej na 30, a najpóźniej na 7 dni przed podróżą, każdy pasażer otrzyma rabat wynoszący ok. 10 proc. ceny. W ofercie nie będzie ograniczeń co do liczby sprzedanych biletów, tras czy kategorii pociągów.

Kto pierwszy, ten lepszy

Polacy chcą jeździć pociągami taniej, oczekują prostych, przejrzystych taryf i niższych cen. Takie wnioski płyną m.in. z trwającej jeszcze promocji „Bilet Świąteczny” - w ciągu kilkunastu dni, Intercity sprzedało ponad 19 tys. promocyjnych biletów. Teraz, przewoźnik postanowił wprowadzić tę zasadę na stałe, we wszystkich krajowych pociągach. Od stycznia każdy, kto kupi bilet z wyprzedzeniem skorzysta z rabatu wynoszącego ok. 10 proc. ceny podstawowej. Bez żadnych ograniczeń, gwiazdek i klauzuli.

Zobacz: Wizz Air do 8 stycznia na Lotnisku Chopina. Linie czekają aż naprawią pas w Modlinie

-Dzięki zasadzie wcześniej = taniej, dajemy pasażerom możliwość kupna biletów, w atrakcyjnych cenach, niższych nawet niż obecnie obowiązujące. Taryfa „Wcześniej” będzie trwała przez cały rok i obejmie wszystkie przejazdy pociągami z logo Intercity – mówi Janusz Malinowski, prezes PKP Intercity.

Zniżka będzie uwzględniona automatycznie. Dotyczy to wszystkich kanałów sprzedaży takich, jak: kasy na dworcach, automaty biletowe oraz system online.

Intercity jak linie lotnicze

– W ten sposób chcemy zachęcić pasażerów, by nie odkładali zakupu na ostatnią chwilę. Od tej pory pasażerowie będą mogli sami decydować w jakiej cenie kupią bilet. Oszczędzi to również nerwów przy kasach, a nam pozwoli podstawić odpowiednią liczba wagonów i zminimalizować ryzyko przepełnienia pociągów - wyjaśnia Marcin Celejewski z zarządu Intercity, który odpowiada za zbudowanie nowej oferty. - Wprowadzenie oferty „Wcześniej” to kolejny krok, który przybliża przewoźnika do wdrożenia dynamicznego systemu sprzedaży. Już wkrótce ceny biletów będą uzależnione, podobnie jak w liniach lotniczych, od terminu lub godziny podróży - dodaje.

- Korzyści wynikające z takiego modelu sprzedaży biletów są obustronne. Przewoźnik, znając wcześniej frekwencję, może zaplanować zestawienia pociągów, zarezerwować odpowiednią liczba dodatkowych wagonów. Natomiast, pasażer może wybrać dla siebie najbardziej komfortową i atrakcyjną cenowo propozycję – tłumaczy Janusz Malinowski.

Intercity zmieni też taryfikator cenowy - ceny miejscówek zmaleją z 5 do 3 zł na pociągi Twoje Linie Kolejowe (TLK) oraz ujednolici ceny miejscówek na Express InterCity (EIC) oraz Express (Ex) do 13 zł. Zmienia się także m. in. ceny biletów okresowych, odcinkowych i ofert specjalnych – Biletu Podróżnika oraz Biletu Weekendowego.

Zmiany w Intercity

W tym roku Intercity wprowadziło już e-bilety, które wystarczy okazać konduktorowi na ekranie smartfona lub tabletu. Z myślą o rodzinach z małymi dziećmi przygotowano specjalne wagony ze Strefą Małego Podróżnika, w której mogą miło spędzić podróż. – Mogę również zapewnić, że to nie nasze ostatnie słowo. Kolejna nowość już na początku lutego – mówi Malinowski.

Wszystkie informacje dotyczące oferty, nowego taryfikatora Przewoźnika oraz połączeń można znaleźć na stronie www.intercity.pl, pod numerem telefonu 19 757 oraz w Centrach Obsługi Klienta PKP Intercity.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Uwaga na chińskie platformy zakupowe

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Wróć na warszawa.naszemiasto.pl Nasze Miasto