Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Koniec z parkowaniem na chodnikach. Warszawscy drogowcy przenoszą auta na jezdnie. Będzie więcej przestrzeni dla pieszych

Redakcja
fot. ZDM
- Parkowanie na chodnikach przenosimy na jezdnię lub do zatok. Takie zmiany muszą być stałe, bo świat po pandemii będzie inny niż ten, który znamy - głosi stanowisko Zarządu Dróg Miejskich w Warszawie. Stołeczni drogowcy ujawnili lokalizacje, w których przeprowadzać będą pierwsze zmiany. Szczegóły w artykule poniżej.

Warszawa odchodzi od parkowania na chodnikach

Jagiellońska, Wileńska, Ludna, Odyńca czy Sokratesa to ulice, na których wkrótce zajdą ważne zmiany w parkowaniu. Kierowcy nie będą mogli pozostawiać swoich aut na wyznaczonym pasie chodnika. Miejsca parkingowe zostaną przeniesione na jezdnię lub do zatok.

W niejednym miejscu w Warszawie chodnik – od parkującego auta do ściany budynku – jest węższy niż przepisowe 1,5 metra, które zresztą też jest tylko niezbędnym minimum. Prawo dopuszcza parkowanie na chodniku i kierowcy z tego korzystają. Nawet w czasach sprzed epidemii minięcie się dwóch wózków dziecięcych bywało trudne. Dziś to już nie tylko kwestia wygody, ale bezpieczeństwa - wyjaśnia stołeczny ZDM.

W przeszłości takie zmiany przeprowadzono m.in. na ul. Dobrej (niedaleko BUW-u-), gdzie z szerokiej ulicy wydzielono część przeznaczoną do parkowania równoległego. Podobnie było na ul. Lindleya - w tamtym miejsc dzięki zmianie organizacji udało się wybudować nieistniejący dotąd chodnik.

Drogowcy uspokajają, że po zmianach miejsc parkingowych zwykle jest tyle samo co przed wykonanymi pracami, więc nie tracą na tym kierowcy. Więcej miejsca zyskują za to piesi, które wcześniej musieli przeciskać się na wąskich dróżkach.

Planowane zmiany

  • ul. Jagiellońska – "Na odcinku od ronda Starzyńskiego do Ratuszowej dziś jest 9-metrowa jezdnia. Wydzielimy z niej pas do postoju po stronie ZOO, dla aut, które teraz parkują na chodniku. Podobne zmiany jednocześnie planujemy na ulicy Wileńskiej, z której znikł ruch tranzytowy po zeszłorocznej przebudowie skrzyżowania ze Szwedzką."
  • ul. Ludna – "Na całej długości od Czerniakowskiej do Solca będzie miała pasy do parkowania na jezdni po obu stronach ulicy, dzięki zwężeniu pasów ruchu. Wyremontujemy chodniki, dodamy zieleń. Kierowcy zyskają, bo dziś jest tam tylko kilka miejsc parkingowych wyznaczonych na chodniku. Po zmianach będzie ich znacznie więcej."
  • ul. Odyńca – "Po stronie parku Dreszera parkowanie zostanie przeniesione z chodnika na jezdnię, a sam chodnik, dziś „rozjechany” przez kierowców, zostanie wyremontowany."
  • ul. Sokratesa – "Projekt, mający na celu poprawę bezpieczeństwa na całej długości ulicy, zakłada m.in. parkowanie wzdłuż jezdni po obu jej stronach. Tu też miejsc parkingowych przybędzie, bo po stronie południowej właściwie ich nie ma."

Drogowcy analizują również możliwość wprowadzenia takich zmian na kolejnych kilkunastu ulicach - m.in. ważnych arteriach w centrum miasta. W pierwszej kolejności powinny być to ul. Żelazna i Krucza.

Zobaczcie też:

_

od 16 latprzemoc
Wideo

CBŚP na Pomorzu zlikwidowało ogromną fabrykę „kryształu”

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na warszawa.naszemiasto.pl Nasze Miasto