Metro na Bemowo. Rozbudowa II linii nabiera tempa i schodzi coraz głębiej pod ziemię [ZDJĘCIA]

Martyna Konieczek
Martyna Konieczek
Metro na Bemowo. Wygląda na to, że budowa stacji Powstańców Śląskich oraz C05 Ulrychów idzie jak burza. Ratusz właśnie poinformował, że budowniczowie schodzą coraz głębiej pod ziemię. Na obu placach budowy prowadzone są kolejne prace przy konstrukcji korpusów przyszłych przystanków metra. Szczegóły w artykule poniżej.

Metro na Bemowo - budowa schodzi na poziom -1

Prace toczą się w miejscu, gdzie zlokalizowany będzie szyb startowy dla maszyn drążących tunele. W przeciwieństwie do budowanych wcześniej odcinków, na Bemowie szyb startowy znajduje się w komorze torów odstawczych, za stacją Powstańców Śląskich. To stamtąd tarcze rozpoczną drążenie pierwszego i najkrótszego odcinka tego fragmentu linii M2.

Zobaczcie w naszej galerii postępy prac na stacji C04 Powstańców Śląskich oraz C05 Ulrychów:

Tarcze na pierwszym etapie prac do pokonania będą miały zaledwie 137 metrów – pod skrzyżowaniem ulic Powstańców Śląskich i Górczewskiej do korpusu stacji C04. Następnie tarcze będą drążyły kolejne odcinki tuneli, aż do torów odstawczych, za stacją Księcia Janusza - poinformował ratusz.

Zobaczcie też: Trzy nowe stacje metra na Woli gotowe. Takiego wystroju wcześniej nie było nigdzie. Zachwycają się wszyscy

Trzy nowe stacje metra na Woli gotowe. Takiego wystroju wcze...

Na obu placach budowy trwają też intensywne prace związane ze zbrojeniem oraz betonowaniem kolejnych sekcji stropu górnego. W korpusie komory torów odstawczych dobrze widoczne są otwory technologiczne, przez które do szybu startowego zostaną włożone tarcze TBM. Otwory technologiczne w innych częściach stropu służą do wybierania urobku z niższych poziomów stacji, tamtędy także transportowane są na dół maszyny, sprzęt i materiały służące budowie stacji i tuneli metra.

45 nowych, ekologicznych pociągów metra dla Warszawy. Umowa ...

Przypominamy, że na styku Woli i Bemowa powstaje najkrótszy odcinek linii M2. Składa się on z dwóch i pół kilometra tuneli oraz stacji Ulrychów i Powstańców Śląskich. Wykonawcą tej inwestycji jest turecko-włoskie konsorcjum Gülermak-Astaldi, które otrzyma za swoją pracę 959 mln zł.

Wideo

Komentarze

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3