"Możliwe będzie przekazanie pozwolenia na użytkowanie II linii metra w połowie września" - zapewniał kilka dni temu Zdzisław Sipiera, wojewoda mazowiecki. Żeby otrzymać pozwolenie, zgody wydać musi Mazowiecki Wojewódzki Inspektorat Nadzoru Budowlanego. W środę kontrolerzy znaleźli się jeszcze na ostatniej stacji metra. Do ustalenia pozostały jedynie szczegóły.
Jak udało nam się dowiedzieć, skontrolowano już wszystkie 3 stacje (C16 Szwedzka i C17 Targówek) oraz wentylatornie. - Decyzja o dopuszczeniu do użytkowania stacji w obrębie dzielnicy Targówek m.st. Warszawy zostanie niezwłocznie wydana przez MWINB po zakończeniu czynności kontrolnych na stacji C18 - powiedziano nam w biurze prasowym wojewody mazowieckiego w środę rano. Tego samego dnia wieczorem, jak udało nam się dowiedzieć, kontrole zostały zakończone. Jest wielce prawdopodobne, że już w czwartek Warszawa otrzyma zgodę na otwarcie nowego odcinka metra.
Co dalej?
ZOBACZ, JAK WYGLĄDAJĄ NOWE STACJE II LINII METRA
- Po otrzymaniu decyzji jesteśmy w stanie uruchomić metro w ciągu 72 godzin [- przyznaje Paweł Siedlecki z warszawskiego metra.
W tym czasie zmienione zostaną tablice informacyjne, a także naklejki ze schematem tras nad drzwiami. Wszystko jest już gotowe i czeka w magazynie na montaż. Jeżeli decyzja zostanie wydana w czwartek, metrem będziemy mogli przejechać w niedzielę - 15 września. Ten termin wydaje się najbardziej prawdopodobny.
Obecnie trwają jeszcze prace nad rozkładem jazdy. - W szczycie pociągi będą jeździć z częstotliwością co 2 minuty 50 sekund - mówi nam Tomasz Kunert z ZTM podkreślając, że to założenia rozkładu, które są aktualnie konsultowane z Metrem Warszawskim. - Chcemy, żeby metro jeździło częściej: w międzyszczycie co 5 minut, w sobotę co 6 minut, a w niedzielę co 6.50 - tłumaczy Kunert.
Czas przejazdu na całej trasie, ze stacji Rondo Daszyńskiego (Wola) do Trockiej (Targówek), potrwa jedynie 20 minut. Dla porównania obecne połączenie jest dziesięć minut dłuższe. I to zakładając, że z Trockiej (przystanek na rogu z Pratulińską) dojedziemy do stacji metra M2 Dworzec Wileński, a potem koleją podziemną.
Co ciekawe, miedzy Szwedzką a Dworcem Wileńskim będziemy jechać 3 minuty 20 sekund. To najdłuższy czas przejazdu metra warszawskiego. Odcinek ten jest minimalnie krótszy niż Politechnika - Centrum, jednak ze względu na trasę po łuku pociągi będą potrzebowały więcej czasu na jego pokonanie.
Metro na Targówek
Pod koniec stycznia pierwszy, na razie techniczny, pociąg wjechał na stacje odcinka wschodnio-północnego (Praga/Targówek). Inwestycja, za którą odpowiedzialna jest firma Astaldi kosztowała 1,066 mld zł. Odcinek, składa się z 3,14 km tunelu, trzech wentylatorni oraz trzech stacji: C16 Szwedzka (ul. Szwedzka z ul. Strzelecką), C17 Targówek Mieszkaniowy (ul. Pratulińska z ul. Ossowskiego), C18 Trocka (ul. Trocka z ul. Pratulińską).
POLECAMY TEŻ:
CBŚP na Pomorzu zlikwidowało ogromną fabrykę „kryształu”
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?