Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

MZA leasinguje 70 przegubowych MAN-ów

MaW
MaW
Nowoczesne, wygodne, klimatyzowane i przystosowane dla niepełnosprawnych - to tylko niektóre cechy 70 MAN-ów, które będą jeździć po Warszawie.

W czwartek miejski przewoźnik, czyli Miejskie Zakłady Autobusowe, podpisały kolejną umowę dotyczącą dostarczenia nowych autobusów do stolicy. Przetarg na dostawcę leasingu 70 18-metrowych przegubowców wygrał niemiecki MAN.

Prezydent Warszawy Hanna Gronkiewicz-Waltz nie kryła radości z podpisania umowy. – Po wielu latach zastoju inwestycyjnego w zakresie komunikacji miejskiej nadrabiamy zaległości: zdobywamy fundusze zewnętrzne na zakup taboru, korzystamy z dogodnych, nowoczesnych form finansowania, działamy – powiedziała na konferencji.

Pierwsza partia 10 autobusów zostanie dostarczona w 16 tygodni od dnia podpisania umowy, czyli w listopadzie 2010 r., pozostałe sukcesywnie, partiami po 10 sztuk: w 17, 18, 19, 20, 21 i 22 tygodniu od dnia podpisania umowy.

Pojazdy będą wyposażone w klimatyzację, udogodnienia dla niepełnosprawnych, kamery monitoringu elektroniczne tablice wyświetlające trasę przejazdu, system zliczania pasażerów. Autobusy zostaną sfinansowane przez ING Lease Polska. Wartość kontraktu to 118 272 509, 60 zł.

W przyszłości hybrydowe

Jeszcze w sierpniu na ulice wyjedzie 12-metrowy autobus marki MAN. Będzie to pojazd hybrydowy, czyli zasilany w części prądem. Trwające około miesiąca testy tego pojazdu pozwolą na ocenę efektywności autobusu hybrydowego w warunkach miejskich.

Autobusy na gaz za unijne pieniądze

Innym projektem, realizowanym wspólnie przez MZA i firmę MAN będzie przygotowanie warunków technicznych zakupu 80 pojazdów zasilanych gazem CNG. Spółka ma bardzo dużą szansę uzyskania na ten projekt środków unijnych. Know-how MAN-a pozwoli MZA na takie opracowanie warunków przetargowych, by autobusy spełniały najwyższe standardy.

Specjalnie dla jednostek zasilanych tym paliwem zostanie przystosowana jedna z zajezdni przy ul. Redutowej, która po zaplanowanych na najbliższe miesiące procesach modernizacyjnych stanie się jedną z najnowocześniejszych, wzorcowych zajezdni w Polsce.

Wymiana taboru trwa

Po warszawskich ulicach jeździ już pierwszy swing – jeden ze 186 niskopodłogowych tramwajów PESA. Tramwaje będą etapami dostarczane do Warszawy. Do końca 2010 roku przyjadą łącznie 33 Swingi, a do EURO 2012 po stolicy będzie ich już jeździć 120. Dostawa zakończy się w 2013 na liczbie 186. Kontrakt z bydgoską PESĄ opiewa na ok. 1,5 mld zł, z czego część jest dofinansowana z Unii Europejskiej.

Trwa przetarg na 35 składów metra, które mają jeździć głównie na drugiej linii metra.
Dojeżdżają też nowe, nowoczesne składy SKM – został rozstrzygnięty przetarg na 13 składów, które będą kursować z Okęcia do centrum miasta.



Zobacz także:

Dlaczego autobusy się palą?

Fatalny stan autobusów. Dyrektor w MZA traci pracę

MZA testuje czterodrzwiowe autobusy [wideo]

od 16 lat
Wideo

Policyjne drony na Podkarpaciu w akcji

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na warszawa.naszemiasto.pl Nasze Miasto