"Kąpiel" wagonów metra w Warszawie
- Najpierw spryskiwanie szamponem, później dokładne mycie, a na koniec suszenie -– tak w skrócie wygląda „kąpiel” składów metra z zewnątrz. Myte są nawet zimą w specjalnie do tego przygotowanej hali. Dla każdego z typu pociągów przygotowany jest program czyszczenia - tłumaczy Anna Bartoń, rzecznik prasowy Metra Warszawa. I pokazuje film, który przedstawia cały ten proces.
Prawie 140 metrowa wanna
Każdy pociąg musi wjechać jednorazowo „pod prysznic” na około 30 minut. Jak wygląda taka „kąpiel”? Pojazd wjeżdża na specjalnie przygotowany tor w długiej na 134 metry hali (mieści się w niej cały sześciowagonowy skład) na terenie Stacji Techniczno-Postojowej na Kabatach. Za proces mycia odpowiadają dwa portale (bramy) wyposażone w spryskiwacze i duże szczotki. - Poruszają się one wzdłuż wagonów w tę i z powrotem - tłumaczy Anna Bartoń.
I opisuje dalszą procedurę. - Najpierw nanoszą na dach i boki pojazdu szampon, potem myją szczotkami dach, boki i krawędzie oraz czoło. Z kolei przestrzenie między wagonami myte są wodą pod wysokim ciśnieniem. Na koniec zostaje płukanie i suszenie. Obieg wody na myjni jest zamknięty. Zamontowane są też filtry wody i czujniki jej czystości, które pozwalają na zachowanie wysokich parametrów czystości i ochrony środowiska - mówi rzeczniczka Metra Warszawa.
Cały proces nadzorują pracownicy metra, którzy włączają maszyny i dostosowują program do rodzaju pociągu. Ważne jest ustawienie szczotek w zależności od tego, czy przód pociągu jest pionowy czy nachylony.
Każdy pociąg jest myty co dwa tygodnie.
Krokusy w Tatrach. W tym roku bardzo szybko
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?