Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Nowe fotoradary na Mazowszu. W tych miejscach kierowcy będą musieli zdjąć nogę z gazu

Martyna Konieczek
Martyna Konieczek
Łukasz Kasprzak / archiwum PPG
W 39 lokalizacjach w całej Polsce pojawią się odcinkowe pomiary prędkości. Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym wybrało wykonawcę, który zamontuje urządzenia Unicam VELOCITY3. Łącznie 200 km dróg, w tym autostrad, zostanie objętych kontrolami z wykorzystaniem nowego sprzętu. W których miejscach na Mazowszu kierowcy będą musieli szczególnie uważać na zbyt szybką jazdę? Sprawdźcie poniżej.

Odcinkowe pomiary prędkości na Mazowszu. Gdzie trzeba będzie uważać?

Systemy zostaną zamontowane w 39 lokalizacjach. Lista podstawowa obejmuje odcinki dróg w 13 województwach. Znalazły się na niej wybrane odcinki autostrad A1, A2 oraz A4 oraz innych dróg krajowych, m.in. dróg ekspresowych S7, S11 i S14 oraz 14 dróg wojewódzkich, 3 powiatowe i 1 droga gminna. To ok. 200 km nowych odcinków dróg, które zostaną objęte kontrolami.

Na Mazowszu odcinkowe pomiary prędkości pojawią się w poniższych lokalizacjach:

  • Otrębusy (Kanie - Otrębusy, DW710)
  • Natolin - Chrzanów Duży - Grodzisk Mazowiecki
  • Mszczonów (obwodnica miasta)
  • Białobrzegi (obwodnica miasta)

Wykonawca, który został wybrany w procedurze przetargowej, spełnił wymagania stawiane przez CANARD GITD. Urządzenia, które pojawią się na drogach, to Unicam VELOCITY3. Posiadają zatwierdzenie typu, a ich funkcjonalności są wystarczające, aby prowadzić skuteczne kontrole.

Zgodnie z wymogami urządzenia mają możliwość rejestracji naruszeń na kilku pasach ruchu niezależnie od tego, po którym pasie porusza się pojazd. Umożliwiają identyfikację pojazdu, rejestrują wizerunek sprawcy oraz szereg innych parametrów. Są dostosowane do pracy w trudnych warunkach pogodowych - informuje CANARD.

Kiedy montaż urządzeń?

W ciągu najbliższych dni zostanie podpisana umowa z wykonawcą - firmą Sprint S.A., która będzie miała 70 tygodni na dostawę i montaż urządzeń. Wykonawca będzie musiał przeprowadzić oględziny lokalizacji pod kątem możliwości technicznych zainstalowania urządzeń odcinkowego pomiaru prędkości (OPP). Jeśli montaż urządzeń w którejś lokalizacji z listy podstawowej nie będzie możliwy, wykorzystana zostanie lokalizacja z listy rezerwowej. Wykonawca po uzyskaniu wszystkich zezwoleń i ustaleniach z zarządcami dróg, będzie mógł rozpocząć prace. Będzie musiał doprowadzić przyłącza energetyczne, posadowić bramownice i zamontować kamery. Odcinki przejdą następnie wzorcowanie i legalizację.

Po zakończeniu tego etapu rozbudowy systemu, CANARD będzie dysponował 73 tego rodzaju urządzeniami. A z ich wykorzystaniem kontrolowanych będzie ok. 400 km dróg.

Kluczową zaletą tego rozwiązania jest możliwość wpływania na zachowania kierujących na dłuższym odcinku drogi niż ma to miejsce w przypadku klasycznych fotoradarów. Z doświadczeń CANARD wynika, że w miejscach objętych nadzorem z wykorzystaniem OPP, liczba zdarzeń drogowych spada, a ruch się uspokaja - podkreślono w komunikacie.

od 12 lat
Wideo

Niedzielne uroczystości odpustowe ku czci św. Wojciecha w Gnieźnie

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na warszawa.naszemiasto.pl Nasze Miasto