PKP Bracka. Nowa stacja PKP powstanie w miejscu palmy? Aktywiści chcą zmian

Przemysław Ziemichód
Przemysław Ziemichód
PKP Bracka. Nowa stacja PKP powstanie w miejscu palmy? Aktywiści chcą zmian
PKP Bracka. Nowa stacja PKP powstanie w miejscu palmy? Aktywiści chcą zmian Szymon Starnawski
PKP Bracka, stacja kolejowa na rondzie De Gaulle’a miałaby powstać po to, by usprawnić ruch w Warszawie. Aktywiści Miasto Jest Nasze chcą, by przejęła ona część podróżnych w centrum miasta. Jak argumentują, to ostatni dzwonek na to, by wybudować stację. Właśnie rusza bowiem remont linii średnicowej. Dalsza część tekstu poniżej.

PKP Bracka - Po co Warszawie kolejna stacja?

Niemal obok postulowanej stacji Warszawa Bracka znajdują się już Warszawa Centralna, Warszawa Śródmieście, a nieco dalej w kierunki Pragi Warszawa Powiśle. Jednak, jak podaje Radio RDC, z wyliczeń ZTM wynika, że ze stacji położonej w pół drogi między Centrum a Powiślem mogłoby korzystać tylu pasażerów, co ze stacji Śródmieście. Wybudowanie nowej stacji byłoby w normalnych warunkach karkołomnym przedsięwzięciem, ale PKP właśnie przymierza się do remontu linii średnicowej. Zdaniem stowarzyszenia Miasto Jest Nasze, które popiera budowę nowej stacji, to ostatnia szansa na tak gruntowne zmiany. Dlaczego?

PKP Bracka powstanie przy okazji remontu linii średnicowej?

Linia średnicowa powstała ponad sto lat temu i połączyła Warszawę Zachodnią ze Wschodnią. Choć wiek temu była ona niezwykle nowoczesna, to dziś wymaga pilnego remontu, a zdaniem aktywistów z Miasto jest Nasze, także lepszego dostosowania do potrzeb mieszkańców. Miałoby się tak stać, między innymi, dzięki zbudowaniu kolejnego przystanku pod palmą na Rondzie de Gaulle’a. - Jej budowa jest dość dużym wyzwaniem technicznym. Najlepszą lokalizacją dla stacji Warszawa Bracka/de Gaulle’a jest odcinek al. Jerozolimskich między ulicami Bracką i Nowy Świat. Można także rozważyć budowę stacji na wschód o ul. Nowy Świat, przed dawnym Domem Partii. Jest tam więcej miejsca, a dostępność stacji byłaby porównywalna z wariantem między Bracką a Nowym Światem - argumentuje Miasto Jest Nasze, które powołuje się na analizy Zarządu Transportu Publicznego wykonane w 2007 roku. Wynika z nich, że ze stacji korzystałoby tylu pasażerów, ilu korzysta z Warszawy Śródmieście.

Jednak budowa stacji to nie tylko spore wyzwanie finansowe, ale także logistyczne. Jak wskazuje stowarzyszenie, oprócz budowy nowej stacji należałoby przenieść już istniejącą stację Warszawa Powiśle. W ten sposób udałoby się zachować równy dystans między poszczególnymi przystankami. Szacowany koszt całej operacji to około 300 mln złotych.

POLECAMY TEŻ:


Zwierzęta też potrafią się śmiać

Wideo

Komentarze 3

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

G
Gość

bez sensu - jak zrobią stacje tak blisko siebie to pociąg nawet się nie rozpędzi a będzie musiał stanąć - jak z tramwajami ile one mają przystanków i jak długo się nimi jedzie... jak nie muszę, czy się spieszę nie wybieram transportu kolejowego - wyjątkiem jest tylko metro...

A
Ania

po co na to wydawać niepotrzebnie pieniądze, jak w tym obszarze są stacje pkp, przystanki autobusowe i tramwajowe w każdą stroną Wawy?

Lepiej połączyć dw. Wileński ze Wschodnim, bo na Wileńskim kończą się tory i dalej nie pojedziesz, musisz się przesiadać.

G
Gość

Super pomysł!

Dodaj ogłoszenie