Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

PKP kupuje pociągi Pandelino. Do Krakowa i Gdańska w 2,5 godziny

spozamiasta
spozamiasta
Pierwsi pasażerowie pociągami, które mogą podróżować nawet z ...
Pierwsi pasażerowie pociągami, które mogą podróżować nawet z ... mat. prasowe
Pierwsi pasażerowie pociągami, które mogą podróżować nawet z prędkością 250 km/h, pojadą za trzy lata.

Niestety prędkości te będą nieosiągalne na polskich torach. Pociągi pojadą najwyżej sto kilkadziesiąt kilometrów na godzinę. To wystarczy jednak, żeby wyraźnie skrócić czas przejazdu m.in. do Krakowa i Trójmiasta.

- Odcinek pomiędzy Warszawą a Gdańskiem nowe pociągi będą pokonywały w 2,5 godziny, a odcinki Warszawa - Kraków i Warszawa - Katowice w nieco ponad 2 godziny - zapewnia Małgorzata Sitkowska, rzecznik prasowy PKP Intercity.

Pierwsze pociągi w 2014 roku

Kontrakt, który kolejarze podpisali w poniedziałek z firmą Alstom Transport, warty jest 665 mln Euro. W ramach umowy włosi dostarczą 20 pociągów New Pendolino i wybudują zaplecza technicznego dla potrzeb utrzymania taboru.

Pierwsze 8 pociągów powinno pojawić się w Polsce w lutym 2014 roku, a kolejne 12 po upływie sześciu miesięcy, czyli maksymalnie w sierpniu tego samego roku.

Nie będą się przechylać w łukach

Choć z włoskiego "pendolino" oznacza "wahadełko", pociągi dostarczone PKP Intercity nie będą wyposażone w swój flagowy atrybut, jakim jest system przechyłu nadwozia. Pozwala on na znacznie szybsze pokonywanie łuków, co mogłoby być bardzo przydatne szczególnie na krętym odcinku Malbork - Iława - Działdowo. Tam pociąg przechylający się na łukach mógłby jechać przynajmniej 20 km/h szybciej. W Intercity nie widzą w tym jednak problemu.

- Dla pasażera czas przejazdu nie uległby tak naprawdę skróceniu - przekonuje Małgorzata Sitkowska, rzecznik prasowy PKP Intercity. - Wychylne pudło dałoby zysk maksymalnie 10-15 minut na całej trasie, a zakup i utrzymanie tego modelu Pendolino byłoby dużo większe - argumentuje Sitkowska.

Monitoring i regulowane fotele

New Pendolino będą miały szerokie przejścia między wagonami. Na pokładzie nie zabraknie kamer monitoringu.

- W pociągach znajduje się szereg udogodnień dla podróżnych, jak regulowane fotele i lampki, czy możliwość podłączenia pod internet całego pociągu. Całość jest wyciszona, a drgania powstające w trakcie jazdy ograniczone są do minimum - zapewnia Małgorzata Sitkowska.

Czytaj również:
Pendolino do Warszawy w 2,5 godziny. Od 2014 roku PKP z nowymi pociągami
W 2014 z Krakowa do Warszawy nowoczesnym New Pendolino!

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Uwaga na chińskie platformy zakupowe

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiał oryginalny: PKP kupuje pociągi Pandelino. Do Krakowa i Gdańska w 2,5 godziny - Warszawa Nasze Miasto

Wróć na warszawa.naszemiasto.pl Nasze Miasto