Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Przebudowa Warszawy Zachodniej. Co słychać na budowie? Podpisano aneks z wykonawcą, część prac przez cały 2024, inne do końca czerwca

Kamil Jabłczyński
Kamil Jabłczyński
Tak wyglądają postępy na remoncie stacji Warszawa Zachodnia
Tak wyglądają postępy na remoncie stacji Warszawa Zachodnia PKP PLK / stolicadobrychrelacji.pl
Czeka nas jeszcze rok oczekiwania na w pełni ukończoną stację kolejową Warszawa Zachodnia. Sprawdzamy jednak na jakim obecnie etapie są prace na największym polskim dworcu. Co jeszcze się dzieje przy tej inwestycji? Wykonawca podpisał aneks z kolejarzami dotyczący waloryzacji wartości kontraktu. Mamy też dobre wiadomości dla podróżnych.

PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. podpisały aneks do umowy z wykonawcą prac na stacji Warszawa Zachodnia. Wynika to ze zwiększenia limitu waloryzacji umowy z wykonawcą robót, firmą Budimex. Wartość umowy wzrosła mniej więcej o 170 milionów złotych. Umowa, jak informują nas kolejarze, nie zmieniła zakresu zaplanowanych prac, dotyczyła jedynie waloryzacji. Jak tłumaczy Karol Jakubowski, rzecznik PKP PLK: - termin zakończenia prac prowadzonych w kolejowej części przejścia podziemnego, co komunikowaliśmy już wcześniej, przewidziano na 28.12.2024 r. - tłumaczy. - Od czerwcowej korekty rozkładu jazdy, podróżni w pełni skorzystają ze wszystkich zmodernizowanych peronów, które będą przykryte nowym zadaszeniem - dodaje rzecznik PKP PLK.

Tak wyglądają postępy na remoncie stacji Warszawa Zachodnia

Przebudowa Warszawy Zachodniej. Co słychać na budowie? Podpi...

To oznacza, że przed wakacjami korzystanie z dworca może być już znacznie wygodniejsze. Jeśli jednak nadal będą się toczyć prace w przejściu podziemnym to podróżni skazani będą na kładkę lub windy, które wykonawca zapowiada systematycznie uruchamiać. Jak na razie działają windy na peronach 6, 7 oraz 8, które łączą poziom 1 (kładka) z peronami. Problemem wynikającym z niedostępności przejścia podziemnego będzie także konieczność obejścia do peronu 9 (jak obecnie), które zajmuje nawet do 10 minut.

Będzie system dynamicznej informacji pasażerskiej oraz rozwiązania dla osób o ograniczonej możliwości poruszania się ułatwiające dostęp do pociągów. Łatwiejsze będzie łączenie podróży koleją z komunikacją miejską. Bezpieczne zarządzanie ruchem kolejowym zapewnią nowoczesne urządzenia i systemy komputerowe. Póki co na systemach informacji pasażerskiej cały czas widnieje informacja "test systemu".

PKP PLK

Obecnie przebudowywane są perony 1, 2 i 3. Pod nimi wykonawca poszerza przejście podziemne – nad nimi budowana jest wiata z panelami fotowoltaicznymi. Ostatecznych kształtów nabiera nowa hala dworca od strony ulicy Tunelowej. Przebudowywane są tory, rozjazdy, sieć trakcyjna i urządzenia sterowania ruchem kolejowym. To właśnie ten etap prac ma się zakończyć w czerwcu 2024 roku.

od 12 lat
Wideo

Gazeta Lubuska. Winiarze liczą straty po przymrozkach.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na warszawa.naszemiasto.pl Nasze Miasto