– W ten sposób zamkniemy II ramę komunikacyjną – mówi Kazimierz Skałecki, zastępca dyrektora ZDM do spraw inwestycji. – Przetarg zostanie rozstrzygnięty za około dwa miesiące. Prace chcielibyśmy rozpocząć jeszcze w tym roku – uzupełnia.
Dzisiaj przejazd od ulicy Podwale do Głównej, zwłaszcza w godzinach szczytu komunikacyjnego, nie należy do łatwych. W tym miejscu tworzą się często korki. Cierpliwość tracą także mieszkańcy okolic ulicy Zawady, którzy narzekają na pędzące samochody i brak odpowiednich rozwiązań ułatwiających bezpieczne przejście przez ulicę.
Skrót łączący rondo Śródka z ulicą Hlonda zakłada między innymi budowę dwujezdniowej ulicy z cichą nawierzchnią, posiadającą po trzy pasy ruchu w każdą stronę. Powstanie także równoległa do niej droga dojazdowa (na odcinku od ulicy św. Wincentego do skrzyżowania ul. Hlonda z Główną), a ulica św. Wincentego zostanie częściowo przebudowana.
Ponadto obecne torowisko tramwajowe na ulicy Podwale zostanie przesunięte o około 1,5 metra i będzie znajdować się w pasie rozdziału między jezdniami.
– Przedłużenie trasy tramwajowej z Zawad do Dworca Wschodniego PKP planowane jest dopiero po 2012 roku – mówi Skałecki. – Po przebudowie układu komunikacyjnego, pod starym wiaduktem przejadą już tylko tramwaje.
Budowa Nowych Zawad zakłada również powstanie oczyszczalni wody ściekowej (dla tego rejonu), sygnalizacji świetlnych na skrzyżowaniach z ulicami Małachowskiego, św. Wincentego i Główną, a także ścieżki rowerowej i chodnika.
Powstaną też ekrany akustyczne aż do ulicy Głównej. Rozwiązanie jest korzystne dla okolicznych mieszkańców, choć może nie przypaść do gustu estetom. Zwłaszcza że ekrany pojawią się także w pobliżu ronda (na skarpie przy Ośrodku Szkolno-Wychowawczym dla Dzieci Niesłyszących).
Drogowcy starają się o unijne fundusze na tę inwestycję. Do wzięcia jest ponad 38 milionów złotych z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.
Na liście Ministerstwa Infrastruktury znajduje się także projekt przebudowy wschodniej nitki wiaduktu górczyńskiego (85 mln złotych).
– Projekty trafiły teraz do Centrum Unijnych Projektów Transportowych – mówi Skałecki. – Do końca października mamy czas na złożenie właściwego wniosku, czyli pełnej dokumentacji projektów.
Budowa ostatniego fragmentu II ramy potrwa do końca października 2010 roku.
Kierowca ciężarówki dachował w przydrożnym rowie
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?