Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

PRZETARG - Nareszcie zamkną II ramę komunikacyjną

Elżbieta Sobańska
Niebawem rozpocznie się budowa drugiego i zarazem ostatniego fragmentu trasy komunikacyjnej Nowe Zawady (to potoczna nazwa ulicy Hlonda). Inwestycja dotyczy odcinka od ronda Śródka do skrzyżowania ulic Hlonda i Głównej. Poznański Zarząd Dróg Miejskich ogłosił właśnie przetarg na to przedsięwzięcie.

– W ten sposób zamkniemy II ramę komunikacyjną – mówi Kazimierz Skałecki, zastępca dyrektora ZDM do spraw inwestycji. – Przetarg zostanie rozstrzygnięty za około dwa miesiące. Prace chcielibyśmy rozpocząć jeszcze w tym roku – uzupełnia.

Dzisiaj przejazd od ulicy Podwale do Głównej, zwłaszcza w godzinach szczytu komunikacyjnego, nie należy do łatwych. W tym miejscu tworzą się często korki. Cierpliwość tracą także mieszkańcy okolic ulicy Zawady, którzy narzekają na pędzące samochody i brak odpowiednich rozwiązań ułatwiających bezpieczne przejście przez ulicę.

Skrót łączący rondo Śródka z ulicą Hlonda zakłada między innymi budowę dwujezdniowej ulicy z cichą nawierzchnią, posiadającą po trzy pasy ruchu w każdą stronę. Powstanie także równoległa do niej droga dojazdowa (na odcinku od ulicy św. Wincentego do skrzyżowania ul. Hlonda z Główną), a ulica św. Wincentego zostanie częściowo przebudowana.

Ponadto obecne torowisko tramwajowe na ulicy Podwale zostanie przesunięte o około 1,5 metra i będzie znajdować się w pasie rozdziału między jezdniami.
– Przedłużenie trasy tramwajowej z Zawad do Dworca Wschodniego PKP planowane jest dopiero po 2012 roku – mówi Skałecki. – Po przebudowie układu komunikacyjnego, pod starym wiaduktem przejadą już tylko tramwaje.

Budowa Nowych Zawad zakłada również powstanie oczyszczalni wody ściekowej (dla tego rejonu), sygnalizacji świetlnych na skrzyżowaniach z ulicami Małachowskiego, św. Wincentego i Główną, a także ścieżki rowerowej i chodnika.

Powstaną też ekrany akustyczne aż do ulicy Głównej. Rozwiązanie jest korzystne dla okolicznych mieszkańców, choć może nie przypaść do gustu estetom. Zwłaszcza że ekrany pojawią się także w pobliżu ronda (na skarpie przy Ośrodku Szkolno-Wychowawczym dla Dzieci Niesłyszących).

Drogowcy starają się o unijne fundusze na tę inwestycję. Do wzięcia jest ponad 38 milionów złotych z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.
Na liście Ministerstwa Infrastruktury znajduje się także projekt przebudowy wschodniej nitki wiaduktu górczyńskiego (85 mln złotych).
– Projekty trafiły teraz do Centrum Unijnych Projektów Transportowych – mówi Skałecki. – Do końca października mamy czas na złożenie właściwego wniosku, czyli pełnej dokumentacji projektów.
Budowa ostatniego fragmentu II ramy potrwa do końca października 2010 roku.

od 12 lat
Wideo

Kierowca ciężarówki dachował w przydrożnym rowie

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na warszawa.naszemiasto.pl Nasze Miasto