Prezydent Warszawy Rafał Trzaskowski poinformował podczas środowego spotkania z dziennikarzami, że w piątek 13 maja nastąpi oficjalne otwarcie ronda Dmowskiego. Przebudowa głównego skrzyżowania o ruchu okrężnym w stolicy zostanie sfinalizowana z kilkumiesięcznym opóźnieniem. Przypomnijmy, że pierwotnie rondo miało zacząć funkcjonować w połowie stycznia bieżącego roku.
Jak informował wcześniej Zarząd Dróg Miejskich, na tak długie opóźnienie miał wpływ m.in. Marsz Niepodległości, który 11 listopada ubiegłego roku przeszedł główną warszawską arterią.
Wiem, że na pierwszy rzut oka trudno uwierzyć, że to jedno wydarzenie spowodowało czteroipółmiesięczny poślizg. Ten przypadek dobrze pokazuje, jak kłopotliwe są przerwy w harmonogramie prac jesienią - mówił Jakub Dybalski, rzecznik Zarządu Dróg Miejskich, w rozmowie z "Gazetą Stołeczną".
Wkrótce otwarcie Ronda Dmowskiego. Są już nowe przejścia dla pieszych
Wokół ronda powstały cztery naziemne przejścia dla pieszych z azylami między jezdniami. Znajdują się one na wysokościach poniższych ulic:
- Widok
- Poznańskiej
- Nowogrodzkiej
- Parkingowej
W pobliżu ronda powstały też przejazdy rowerowe, które połączą oddzielone odcinki trasy rowerowej wzdłuż ul. Marszałkowskiej. Ponadto, na rondzie Dmowskiego i wokół niego posadzono ponad 20 tysięcy roślin. Nowe drzewa: platany, dęby i lipy, pojawiły się między innymi na wyspie ronda oraz przy przystankach tramwajowych.
Miasto Jest Nasze: presja ma sens
Pod koniec ubiegłego miesiąca, głos w sprawie przebudowy centralnego ronda w Warszawie, zabrało stowarzyszenie "Miasto Jest Nasze". W obszernym poście zamieszczonym w mediach społecznościowych, aktywiści przyznali, że remont ronda Dmowskiego to przede wszystkim sukces mieszkańców stolicy.
Niewątpliwie przejścia to sukces mieszkańców, organizacji społecznych i ruchów miejskich, w tym nasz. Presja ma sens! - czytamy w poście aktywistów.
Członkowie stowarzyszenia dodali, że na przejściach naziemnych skorzystają szczególnie rowerzyści, osoby z ograniczoną mobilnością oraz rodzice z wózkami, dla których pokonanie przejścia podziemnego stanowiło istotne wyzwanie. Aktywiści zwrócili również uwagę na znaczną poprawę w dojściu do przystanków tramwajowych.
Przypomnijmy, że przebudowa ronda Dmowskiego nie wpłynie na likwidację przejścia podziemnego. Mieszczą się w nim bowiem liczne sklepy i punkty usługowe, prowadzi też ono do wejścia do stacji Metro Centrum.
Projekt związany z przebudową centralnej części Warszawy ma wynieść łącznie 11 mln 42 tys. zł brutto.
CBŚP na Pomorzu zlikwidowało ogromną fabrykę „kryształu”
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?