Rusza długo wyczekiwana przebudowa al. Jana Pawła II. Będą utrudnienia w ruchu

Redakcja
Jedna z najdłużej wyczekiwanych przez mieszkańców inwestycji w Warszawie nareszcie doczeka się realizacji. Ratusz poinformował, że 18 maja startuje przebudowa ronda Czterdziestolatka i al. Jana Pawła II. Modernizacją tych miejsc zajmie się firma Balzola, która za wykonanie prac otrzyma ponad 18 mln zł. W związku z remontem pojawią się utrudnienia w ruchu. Szczegóły poniżej.

Utrudnienia w ruchu

Od poniedziałkowego wieczora, 18 maja, wyłączone z ruchu zostaną skrajne prawe pasy jezdni, prowadzącej w kierunku Żoliborza na odcinku od ronda Czterdziestolatka do ronda ONZ. Kierowcy będą mieli do dyspozycji dwa pasy ruchu. Połączenie z al. Jana Pawła II stracą ulice Złota, Sienna i Śliska, które będą kończyły się ślepo i na ich końcu trzeba będzie zawrócić, dodatkowo wprowadzony zostanie zakaz zatrzymywania się i postoju. Roboty obejmą także południowo-zachodni narożnik ronda ONZ. Na wylocie z ronda w kierunku Dworca Centralnego będą dwa pasy ruchu.

Rondo ONZ

Utrzymany będzie wjazd na parking przy Dworcu Centralnym oraz na pętlę autobusową, czynny będzie także przystanek dla autobusów linii 174 oraz nocnych N45 i N95.

Plac budowy obejmie także część chodnika po wschodniej stronie alei. Wzdłuż centrum handlowego utrzymane będzie przejście dla pieszych. Czynne będą wyjścia z przejścia podziemnego pod rondem Czterdziestolatka w północno-wschodnim narożniku, czyli przy Dworcu Centralnym. Zwężone będą także przejścia dla pieszych po południowej i wschodniej stronie ronda ONZ, nieczynne będą przejazdy rowerowe. Dodatkowo, w związku z budową wieżowca, zamknięta będzie droga dla rowerów po północnej stronie ul. Świętokrzyskiej, pomiędzy rondem ONZ a ul. E. Plater.

Rondo Czterdziestolatka

Co się zmieni?

Przebudowa ronda Czterdziestolatka i al. Jana Pawła II to jedna z najdłużej wyczekiwanych przez mieszkańców inwestycji. Obecnie brak tu udogodnień dla osób starszych oraz z niepełnosprawnościami, opiekunów z dziećmi, ale również zwykłych pieszych i rowerzystów.
To wszystko niebawem się zmieni. Inwestycja zakłada remont i przebudowę istniejących jezdni, by zachować jednolity przekrój całego ciągu komunikacyjnego. Dziś w pobliżu Dworca Centralnego jezdnia rozszerza się do pięciu pasów ruchu, podczas gdy na dalszym odcinku kierowcy mają do dyspozycji trzy pasy.
Dzięki ujednoliceniu szerokości jezdni, po obu stronach ulicy powstaną drogi dla rowerów i szersze chodniki, zostaną wybudowane zatoki postojowe oraz posadzone szpalery drzew, krzewów, żywopłotów i bylin. Co ważne, zachowana zostanie dotychczasowa przepustowość ulicy.

Zobacz wizualizacje:

18 mln zł na przebudowę ronda Czterdziestolatka i zwężenie a...

Naziemne przejścia

Duże zmiany czekają także rondo Czterdziestolatka u zbiegu al. Jana Pawła II i Al. Jerozolimskich. Wyznaczone zostaną nowe naziemne przejścia dla pieszych po północnej stronie ronda (przy przystankach tramwajowych) oraz po stronie zachodniej (wraz z przejazdem rowerowym). Ułatwi to pieszym, w tym osobom starszym i o ograniczonej mobilności oraz podróżnym z bagażami, wygodne przedostanie się na Dworzec Centralny i do przystanków tramwajowych. Przejście dla pieszych i przejazd rowerowy powstaną również w osi ul. Nowogrodzkiej.

Nie przegapcie

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie