Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Słaba płeć mocna w nieruchomościach

Kasia Rożko
Polskapresse
Kupując mieszkanie od płci pięknej, trzeba się mieć na baczności. Panie lepiej przygotowują się do sprzedaży mieszkania, szybciej znajdują nabywcę i lepiej negocjują. W efekcie rabat możliwy do wynegocjowania od mężczyzny jest o jedną piątą wyższy niż od kobiety.

Dane z ostatniego roku pokazują jednak, że kobiety sprzedają mniejsze mieszkania niż mężczyźni. Różnica wynosi blisko 5 proc. W Krakowie, Poznaniu, Warszawie i Wrocławiu kobiety sprzedawały mieszkania o przeciętnej powierzchni 45,6 mkw. W przypadku mężczyzn było to 47,8 mkw. Dlaczego mieszkania sprzedawane przez kobiety są mniejsze? - Wynika to z tego, że panie mniej zarabiają, a do tego chcą zamieszkać na swoim wcześniej niż mężczyźni. Dysponują więc mniejszym budżetem, a co za tym idzie - ich pierwsze M jest zazwyczaj mniejsze - tłumaczy Aleksandra Łukasiewicz, prezes Home Broker Doradcy Finansowi.

Czytaj także: Więcej ofert mieszkań i spadek cen. Jak wynająć mieszkanie?

Kobiety dokładniejsze
Doświadczenie doradców Home Broker pokazuje, że kobiety, sprzedając mieszkanie, są bardziej skrupulatne. Uwidacznia się to już na etapie redagowania ogłoszenia sprzedaży lokalu. - Panie zazwyczaj dokładnie weryfikują każdy element opisu mieszkania - zauważa Piotr Bykowski, doradca Home Broker z Katowic. W przypadku mężczyzn opis mieszkania mógłby się sprowadzić do metrażu, liczby pokoi oraz podania ceny za metr kwadratowy i poszczególnych elementów wyposażenia lokalu. Kobiety patrzą na tę kwestię zupełnie inaczej. - Panie zwracają baczniejszą uwagę na układ mieszkania, strony świata, widok z okna czy doświetlenie - wylicza Dominik Jaworski, doradca Home Broker z Katowic.

Mieszkanie to duże emocje
Trzeba też pamiętać, że większość pań jest ze swoim mieszkaniem mocno zżyta. Rzadko więc przyznają w ogłoszeniu, że sprzedawane przez nie mieszkanie nadaje się do remontu. Ale też jest to powszechna przypadłość obecnie dostępnych ofert. Doradcy wskazują ten element jako najczęściej występującą nieścisłość w ogłoszeniach. Mniej popularne jest pomijanie słabych stron, zawyżanie metrażu czy upiększanie zalet danej lokalizacji. Na baczności musi się też mieć kupujący odwiedzający damskie królestwo. - Źle widziane są słowa krytyki ze strony kupujących, którzy zauważą, że coś w mieszkaniu im się nie podoba - tłumaczy Małgorzata Szlęk, doradca Home Broker z Katowic.

Sedno w szczegółach

Wbrew pozorom większość kobiet nie przywiązuje wagi do poznania procesu sprzedaży nieruchomości, by wiedzieć, jakie etapy po sobie następują.
W przypadku mieszkań używanych sprzedawanych przez kobiety kupujący był w stanie wynegocjować średnio 3 proc. upustu. Mężczyźni godzili się na blisko jedną piątą większe ustępstwa. Jako gorsi negocjatorzy schodzili z ceny o 3,6 proc. Kobiety są więc lepiej przygotowane do sprzedania swojego mieszkania. Podczas gdy na nowego nabywcę mieszkanie sprzedawane przez kobietę czekało 81 dni, to w przypadku mężczyzn przeciętnie trwało to 93 dni, czyli blisko dwa tygodnie dłużej.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Uwaga na chińskie platformy zakupowe

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na warszawa.naszemiasto.pl Nasze Miasto