Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Spoty Twożywa przypomną o rocznicy Powstania Warszawskiego

boa
boa
Kanał, tygrys, Szare Szeregi. Artyści wybrali słowa, które kojarzą im się z 1944 r. i stworzyli zaskakujące nagrania. Chcą w ten sposób skłonić warszawiaków do refleksji o polskiej historii.

– Lubisz, kiedy jest ci naprawdę przyjemnie? – pyta słodkim głosem kobieta. W tle słychać grający telewizor. Ktoś bawi się pilotem. Najwyraźniej nie może się zdecydować, co obejrzeć. Kobieta kontynuuje: – W rozkosznie wygodnym fotelu starasz się zapomnieć o kłopotach. Szukasz ucieczki w różnych kanałach. Oni też szukali. Pod ulicami i domami, małymi korytarzami, pochyleni. Widzisz to w swoich 19 i 44 calach?

To scenariusz jednego z 10 spotów radiowych, które przygotowali wspólnie artyści z legendarnej Grupy Twożywo oraz kompozytorzy Kuba Orłowski i Marcin Gokieli. Nad nagraniami pracowali intensywnie od lutego do czerwca.

Twórczy chaos

– Twożywo podsunęło pomysły w ich stylu. Niektóre były trudne i zrozumieliśmy je zupełnie inaczej – śmieje się Orłowski i wyjaśnia: – Fajnie było kreatywnie się pokłócić. Staraliśmy się ten twórczy chaos wepchnąć w 30-sekundowe formy radiowe.

Artyści z Grupy Twożywo, Mariusz Libel i Krzysztof Sikorek, podkreślają zgodnie: – Zależało nam przede wszystkim na uchwyceniu czegoś, co łączy Powstanie Warszawskie ze współczesnością.

"To nie reklama"

Panowie zastrzegają, że ich mini-dzieła nie są reklamami: - To spoty, czyli krótkie motywy informacyjno-dźwiękowe. Pełno w nich elementów eksperymentalnych, które nigdy nie pojawiłyby się w reklamie. Bo komunikowanie takich haseł, jak „Rzuć wszystko i chodź postrzelać” jest niemożliwe, gdy sprzedaje się kalafiora czy bawełnianą koszulkę – ocenia Libel.

Usłyszysz je na zakupach

Spotów będzie można posłuchać od 25 lipca do 9 sierpnia m.in. w wybranych stacjach radiowych, galeriach handlowych, autobusach dalekobieżnych i na dworcach PKS. – Wybraliśmy te miejsca, gdzie ludzie się zazwyczaj spieszą. Chcemy, by zatrzymali się choć na chwilę i zastanowili nad naszą historią – przekonuje Paweł Ukielski, zastępca dyrektora Muzeum Powstania Warszawskiego.

Spot i syreny w "Godzinę W"

Kulminacja projektu nastąpi 1 sierpnia o 17.00, czyli w „Godzinę W”. Wtedy swoją premierę będzie miał główny spot zatytułowany „Jest taki moment, kiedy należy przestać się bać”.

Od 25 lipca na stronie www.1944.pl/muralmożna będzie posłuchać wszystkich nagrań. Akcja jest częścią obchodów 65. rocznicy wybuchu Powstania Warszawskiego.


Czytaj także:
Zobacz powstańczy mural Grupy Twożywo [foto+wideo]
Hardkor 44 - o Powstaniu językiem popkultury
Niezwykły mural Papcia Chmiela [wideo]

od 7 lat
Wideo

Jak czytać kolory szlaków turystycznych?

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na warszawa.naszemiasto.pl Nasze Miasto