Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Świetlna rewolucja na Pradze. Lokale zyskały piękne neony, które zachwycają przechodniów

Redakcja Warszawa
Redakcja Warszawa
Neony powstały w ramach projektu "Praskie Rewolucje Reklamowe"
Neony powstały w ramach projektu "Praskie Rewolucje Reklamowe" Aleksy Witwicki
Świetlna metamorfoza na Pradze. W ramach projektu "Praskie Rewolucje Reklamowe" witryny kilku lokali usługowych po prawej stronie Wisły przeszły niesamowitą metamorfozę i zyskały estetyczne szyldy świetlne. Piękne neony zostały przygotowane przez pracownię Ślusarnia Stalowa i od razu dodały nowego wymiaru praskiej przestrzeni, zachwycając mieszkańców. Szczegóły poniżej.

Praskie sklepy ponownie neonami stoją

"Praskie Rewolucje Reklamowe" to projekt zrealizowany przez stowarzyszenie Porozumienie dla Pragi przy wsparciu miasta Warszawy. - Celem projektu była inwentaryzacja dawnych reklam na Pradze, a także dokonanie metamorfozy kilku lokali usługowych z poszanowaniem dla zasad estetyki, przepisów prawa i lokalnego dziedzictwa - tłumaczy stowarzyszenie.

Takie metamorfozy przeszły cztery zakłady:

  • dwa warsztaty rowerowe (ulice Okrzei i Łomżyńska),
  • pracownia ceramiczna (ulica Zachariasza),
  • sklep z grami planszowymi i nie tylko (al. Solidarności).

Wszystkie cztery placówki wybrane do udziału w projekcie zyskały estetyczne szyldy świetlne, stanowiące z jednej strony źródło reklamy w nocy, a z drugiej uzupełnienie dotychczasowych działań poprawiających estetykę lokalu, jakie prowadzili najemcy. Reklamy świetlne przygotowała pracownia reklam "Ślusarnia Stalowa".

Zobaczcie witryny sklepowe po metamorfozie w galerii:

Neony powstały w ramach projektu "Praskie Rewolucje Reklamowe"

Świetlna rewolucja na Pradze. Lokale zyskały piękne neony, k...

Spacer śladem dawnych reklam

Dodatkowo w ramach projektu powstał "Spacerownik po Pradze śladem dawnych reklam". To publikacja, której wydawcą jest stowarzyszenie Porozumienie dla Pragi. Przewodnik przybliża historię szeroko pojętej reklamy na Pradze. Omawiane są w niej murale, szyldy, witryny i inne elementy reklamowe. Towarzyszy jej też część praktyczna dotycząca zasad reklamowania się w przestrzeni publicznej. Autorem publikacji jest Krzysztof Michalski.

Spacerownik dostępny jest w wersji papierowej, jako składana mapa oraz elektronicznej.

od 7 lat
Wideo

Konto Amazon zagrożone? Pismak przeciwko oszustom

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na warszawa.naszemiasto.pl Nasze Miasto