Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Te inwestycje czekają na realizacje od lat. Czy przełom w sprawie Sali Kongresowej to dobra wiadomość dla innych w poczekalni?

Kamil Jabłczyński
Kamil Jabłczyński
Klasyczna obietnica składana w praktycznie każdej kolejnej kampanii wyborczej. Warszawa miała doczekać się całej sieci parkingów podziemnych w Śródmieściu i okolicach. Obecnie powstaje jeden przy Placu Powstańców Warszawy i ma zacząć działać na przełomie 2024 i 2025 roku. ZTM rok temu ogłaszał kolejny raz przetarg na analizę wykorzystania pustki technologicznej na Placu Wilsona, ale póki co więcej informacji na ten temat nie ma, podobnie z parkingiem pod ulicą Chłodną. Dzień po I turze wyborów samorządowych w 2018 roku ratusz ogłosił przetarg na przygotowanie projektu miejskiego, podziemnego parkingu przy ul. Chłodnej. Dwukondygnacyjny obiekt miał pomieścić około 230 pojazdów, ale do dzisiaj nie udało się go zrealizować.
Klasyczna obietnica składana w praktycznie każdej kolejnej kampanii wyborczej. Warszawa miała doczekać się całej sieci parkingów podziemnych w Śródmieściu i okolicach. Obecnie powstaje jeden przy Placu Powstańców Warszawy i ma zacząć działać na przełomie 2024 i 2025 roku. ZTM rok temu ogłaszał kolejny raz przetarg na analizę wykorzystania pustki technologicznej na Placu Wilsona, ale póki co więcej informacji na ten temat nie ma, podobnie z parkingiem pod ulicą Chłodną. Dzień po I turze wyborów samorządowych w 2018 roku ratusz ogłosił przetarg na przygotowanie projektu miejskiego, podziemnego parkingu przy ul. Chłodnej. Dwukondygnacyjny obiekt miał pomieścić około 230 pojazdów, ale do dzisiaj nie udało się go zrealizować. materiały prasowe
Po kolejnym już dokapitalizowaniu remontu Sali Kongresowej w końcu udało się rozstrzygnąć przetarg na przebudowę legendarnego miejsca. To jednak nie jedyna czekająca od wielu lat na realizację sprawa. Po wielokroć obiecywane, zapowiadane lub czekające na lepsze czasy (i pieniądze) inwestycje w Warszawie mieszkańcy wskazaliby bardzo szybko. Postaraliśmy się zebrać najważniejsze z nich.

Na co Warszawiacy czekają najdłużej?

Podziemne parkingi, remont linii średnicowej, a może któraś linia tramwajowa? Która z tych propozycji przychodzi pierwsza na myśl, kiedy mówimy o czekających od lat na realizację zadaniach dla Warszawy? Wiele z nich jest odkładane, bo nie są traktowane priorytetowo, ale zupełnie inaczej mogą postrzegać to mieszkańcy danej okolicy. Obecnie Warszawa stawia na transport, więc być może te wkrótce zostaną zrealizowane, ale "lista oczekujących" też rośnie wraz z potrzebami rozrastającego się miasta. Poniżej znajdziecie nasze propozycje najdłużej czekających i oczekiwanych inwestycji.

Klasyczna obietnica składana w praktycznie każdej kolejnej kampanii wyborczej. Warszawa miała doczekać się całej sieci parkingów podziemnych w Śródmieściu i okolicach. Obecnie powstaje jeden przy Placu Powstańców Warszawy i ma zacząć działać na przełomie 2024 i 2025 roku. ZTM rok temu ogłaszał kolejny raz przetarg na analizę wykorzystania pustki technologicznej na Placu Wilsona, ale póki co więcej informacji na ten temat nie ma, podobnie z parkingiem pod ulicą Chłodną. Dzień po I turze wyborów samorządowych w 2018 roku ratusz ogłosił przetarg na przygotowanie projektu miejskiego, podziemnego parkingu przy ul. Chłodnej. Dwukondygnacyjny obiekt miał pomieścić około 230 pojazdów, ale do dzisiaj nie udało się go zrealizować.

Te inwestycje czekają na realizacje od lat. Czy przełom w sp...

Przypomnijmy, że stołeczny Ratusz poinformował, że rozstrzygnięto przetarg na modernizację Sali Kongresowej w Pałacu Kultury i Nauki. Prace, które wyceniono na kwotę ponad 393 milionów zł, obejmą kompleksową modernizację obiektu wraz z zapleczem technicznym, sanitarnym, konferencyjnym i gastronomicznym. Pojawi się tam także infrastruktura elektroakustyczna najnowszej generacji. Najkorzystniejszą ofertę na realizację zamówienia publicznego pod nazwą "Modernizacja Sali Kongresowej w Pałacu Kultury i Nauki w Warszawie wraz z pomieszczeniami niezbędnymi do jej funkcjonowania” złożyło konsorcjum Adamietz Warszawa Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie (lider) i Adamietz Sp. z o.o. z siedzibą w Strzelcach Opolskich (partner).

Dekada wyczekiwania

Zakończenie przebudowy planowane jest na przełomie lat 2026/2027. Koszt prac oscyluje na kwotę ponad 393 milionów złotych. Sala pusta od dziewięciu lat Przypomnijmy, że Sala Kongresowa została zamknięta we wrześniu 2014 r., a w 2015 rozpoczął się w niej remont. W planach było przystosowanie obiektu do wymogów przeciwpożarowych i m.in wymiana foteli. Koszt modernizacji wyceniono wówczas na ok. 45 milionów złotych.

Rok później, wiosną 2016 roku firma wykonująca modernizację ogłosiła upadłość. W grudniu 2017 roku rozpisano przetarg na nową koncepcję modernizacji sali. Koszt remontu oszacowano na ponad 100 mln zł. Rada Warszawy przyznała wtedy na remont 183 mln zł. W 2022 roku anulowano przetarg na modernizację obiektu, ponieważ kwota zarezerwowana przez miasto była za mała. W ogłoszonym w 2023 roku kolejnym przetargu wreszcie wybrano wykonawcę.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Uwaga na chińskie platformy zakupowe

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na warszawa.naszemiasto.pl Nasze Miasto