Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Tramwaj do Wilanowa. Trasa z Dworca Zachodniego na Wilanów ma być gotowa za 4 lata

Piotr Wróblewski
Piotr Wróblewski
Za cztery lata przejedziemy podziemnym tunelem ze stacji Warszawa Zachodnia do Wilanowa. Miasto otworzyło kolejny przetarg na długo oczekiwaną trasę tramwajową. Tym razem chodzi o najbardziej skomplikowany technicznie, podziemny odcinek. Cała trasa ma być gotowa za cztery lata.

Druga próba w sprawie tramwaju do Wilanowa

Przetarg na projekt podziemnej trasy z Dworca Zachodniego do ul. Grójeckiej (1,6 km) już był. W sierpniu Tramwaje Warszawskie unieważniły postępowanie, ponieważ jedyna oferta, która wtedy wpłynęła (Schuessler-Plan Inżynierzy - 6,84 mln zł) prawie dwukrotnie przekraczała dostępny budżet.

W drugim przetargu chętnych jest już więcej, ponieważ zgłosiło się aż sześć firm:

  • Mosty Katowice - 5,47 mln zł
  • Progreg - 5,49 mln zł
  • ILF Consulting Engineers Polska - 5,89 mln zł
  • konsorcjum MPRB, MP-Mosty i Arcadis - 6,27 mln zł
  • Schuessler-Plan Inżynierzy - 6,42 mln zł
  • Egis Poland - 7,09 mln zł.

Decydujący wpływ na wybór (80 proc.) będzie miała cena, a (20 proc.) doświadczenie. Niestety, wszystkie oferty znacząco przekraczają budżet, którym dysponują tramwajarze - 3,674 mln zł. Czy to oznacza, że postępowanie znów zostanie unieważnione?

- Zmodyfikowaliśmy wymagania, a poza tym jesteśmy na początkowym etapie analizy ofert. Jest jeszcze zbyt szybko, bo komentować przetarg - mówi Michał Dutkiewicz z Tramwajów Warszawskich.

"Wybrany w przetargu wykonawca będzie miał 18 miesięcy na przygotowanie dokumentacji projektowej oraz na zdobycie zgód i pozwoleń administracyjnych, w tym pozwolenia na budowę. Najważniejsze prace budowlane zaplanowaliśmy na 2022 i 2023 rok" - informuje w komunikacie tramwajarze.

Którędy pojedzie tramwaj?

Cała trasa do Wilanowa liczy ok. 20 kilometrów. W obecnym przetargu chodzi o najbardziej skomplikowany odcinek od stacji Warszawa Zachodnia. Pierwszy przystanek zaplanowano bezpośrednio pod peronami kolejowymi. Za jego budowę odpowiada PKP, która remontuje cały dworzec i węzeł kolejowy. Tramwaje zaczną dalej od 500-metrowego tunelu pod al. Jerozolimskimi i Parkiem Zachodnim.

od 7 lat
Wideo

Pismak przeciwko oszustom, uwaga na Instagram

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na warszawa.naszemiasto.pl Nasze Miasto