Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Tramwaje w Warszawie. Koniec z przeraźliwymi piskami na pętli Piaski. Tramwajarze wycofali głośne Jazzy Duo

Redakcja
Tramwaje Warszawskie
Tramwaje w Warszawie. Mieszkańcy najbliższej okolicy pętli Piaski w końcu nie będą dręczeni przeraźliwymi piskami tramwajów. Po licznych skargach i interwencji radnych, rozwiązano problem. Winne okazały się dwukierunkowe tramwaje Jazz Duo. Szczegóły w tekście poniżej.

Tramwaje w Warszawie. Koniec pisków na Piaskach

Mieszkańcy najbliższej okolicy pętli Piaski w końcu mogą spać spokojnie. Tramwaje Warszawskie rozwiązały problem głośnych pisków tramwajów. - Przeprowadziliśmy kilka serii badań akustycznych. Winowajcami okazały się dwukierunkowe tramwaje Pesa Jazz używane na linii 11, które wjeżdżając na pętlę od strony alei Reymonta robiły spory hałas - piszą tramwajarze. W rezultacie zmieniono trasy dwóch linii 11 i 26. Na linii 26, która została skierowana na pętlę Piaski nie trzeba używać tramwajów dwukierunkowych, jeżdżą na niej inne, mniej uciążliwe wagony. Linia 11 została skierowana na pętlę Koło, gdzie dotychczas kończyła bieg linia 26.

Piski od rana do nocy

Przypomnijmy, że kilka dni temu radny Krystian Lisiak opublikował film, na którym słychać drażniące piski tramwajów. - Z takimi piskami od rana do nocy musieli żyć mieszkańcy najbliższej okolicy pętli Piaski. Ludzie rozpaczliwie szukali pomocy. W czasach pracy zdalnej wiele osób podjęło decyzje o wyprowadzce - napisał na Facebooku, gdzie także udostępnił wideo:

W związku z licznymi zgłoszeniami mieszkańców, radny kilkukrotnie interweniował w spółce Tramwaje Warszawskie i u Mazowieckiego Wojewódzkiego Inspektora Ochrony Środowiska. - Efektem interwencji jest decyzja spółki o wycofaniu z pętli tramwajów Jazz Duo. Dziękuję za duże wsparcie burmistrza Grzegorza Pietruczuka w tej sprawie - mówi Krystian Lisiak.

Zespół do walki z hałasem

Zespół ds. walki z hałasem działający w Tramwajach Warszawskich to specjaliści z różnych branż, którzy systematycznie analizują zgłoszenia dotyczące hałasu. - W ocenie hałasu pomaga nam też akredytowane laboratorium, które rocznie wykonuje dla nas kilkadziesiąt pomiarów. Wiele z tych badań prowadzimy na podstawie wniosków mieszkańców - mówi Maciej Dutkiewicz, rzecznik prasowy Tramwajów Warszawskich.

Zespół rozwiązań, które mogą obniżać oddziaływanie tramwajów na otoczenie w konkretnych lokalizacjach. Są to rekomendacje techniczne, jak np. szlifowanie szyn, instalacja absorberów hałasu na kołach wagonów czy właśnie zmiana tras tramwajów.

Zobaczcie też:

od 16 latprzemoc
Wideo

CBŚP na Pomorzu zlikwidowało ogromną fabrykę „kryształu”

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na warszawa.naszemiasto.pl Nasze Miasto