Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Uczniowe poznawali tajniki Banku PKO BP

redakcja
redakcja
redakcja
Dnia 09.05.2011r. uczniowie klasy IIIa i IIIe Gimnazjum nr 2 im. H. Sienkiewicza w Lubartowie uczestniczyli w wycieczce zawodoznawczej, której celem było zgłębienie tajników pracy Banku PKO BP w Lubartowie.

Wycieczki do lokalnych zakładów pracy dla uczniów klas trzecich organizowane są w ramach projektu „Bogatsi o nowe doświadczenia" realizowanego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Spotkanie z młodzieżą prowadziły Jolanta Strachowska i Iwona Denka. Na wstępie Jolanta Strachowska – naczelnik wydziału obsługi klienta, zapoznała uczniów z historią działalności banku.
Powstanie tej instytucji datuje się na rok 1919, kiedy to została powołana Pocztowa Kasa Oszczędności. Rok później PKO uzyskuje osobowość prawną jako instytucja państwowa. W latach 1949-1950 Pocztowa Kasa Oszczędności zostaje przekształcona w Powszechną Kasę Oszczędności. W 1975 roku PKO zostaje włączone do struktury NBP z zachowaniem tożsamości Banku.
W kolejnych latach staje się samodzielnym bankiem, następuje zmiana nazwy na PKO Bank Państwowy. Dnia 12 kwietnia 2000 roku Bank zostaje przekształcony w jednoosobową spółkę Skarbu Państwa pod nazwą PKO Bank Polski Spółka Akcyjna i 10 listopada 2004 roku debiutuje na Giełdzie Papierów Wartościowych. Obecnie funkcjonuje ponad 1300 placówek bankowych, 1200 agencji, a klienci mogą korzystać z 3000 bankomatów.
W dalszej części spotkania młodzież poznała bogatą ofertę usług bankowych, m.in. udzielanie kredytów, przyjmowanie depozytów, sprzedaż akcji i obligacji, jednostek uczestnictwa funduszy inwestycyjnych, zakładanie lokat terminowych, itp.
Drugą część spotkania poprowadziła Iwona Denka - doradca, która omówiła zagadnienia dotyczące wykształcenia, predyspozycji i preferowanych umiejętności dla przyszłych kandydatów – pracowników banku. Do pracy mogą zostać przyjęci absolwenci bankowości, ekonomii, zarządzania i marketingu. Oprócz odpowiednich kwalifikacji wymagana jest obsługa komputera, znajomość języka obcego oraz predyspozycje do pracy z klientem. Dobry pracownik banku to osoba kreatywna, kompetentna, sumienna, obowiązkowa i budząca zaufanie.
Na zakończenie spotkania uczniowie mieli możliwość zadawania pytań na nurtujące ich zagadnienia. Kontakt z lokalnym pracodawcą pomaga młodzieży w podejmowaniu decyzji edukacyjno-zawodowych.
Anna Włochowicz

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Zwolnienia grupowe w Polsce. Ekspert uspokaja

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na warszawa.naszemiasto.pl Nasze Miasto