Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Ważne zmiany na węzłach tras S2 i S17. "Opacz" i "Lubelska" w końcu mają zostać odblokowane. Czy skończy się gehenna kierowców?

Kamil Jabłczyński
Kamil Jabłczyński
GDDKiA / Krzysztof Nalewajko
Będą zmiany na jednych z najbardziej zakorkowanych węzłów warszawskich ekspresówek. Zarówno na trasie S17 oraz S2 GDDKiA przygotowuje organizację ruchu, która ma przyczynić się do usprawnienia przepływu aut w dwóch miejscach: na węźle Opacz i węźle Lubelska. Sprawdzamy jak mają wyglądać zapowiadane zmiany.

Już od dzisiaj na łącznicy węzła Lubelska prowadzącej z trasy S17 od strony Lublina na trasę S2 POW do Warszawy udostępnione zostaną dwa pasy ruchu. To pierwsza ze zmian, a wprowadzenie drugiej związane będzie z oddaniem do ruchu odcinka S17 Lubelska - Warszawa Wschód (Zakręt). O oddaniu trasy pisaliśmy tutaj. Wówczas udostępnione mają zostać dwa pasy ruchu również na łącznicy z S2 POW od strony Warszawy w kierunku Lublina (S17), co będzie związane z czasowym zamknięciem łącznicy z A2 od strony Terespola na S17 w kierunku Lublina.

GDDKiA

Dla pojazdów jadących w tym kierunku będzie obowiązywał objazd przez węzeł Warszawa Wschód (Zakręt). GDDKiA tłumaczy, że takie rozwiązanie umożliwi bezpieczne poprowadzenie dwóch pasów na łącznicy z S2 w kierunku Lublina. Powyższe zmiany wprowadzone zostaną w ramach czasowej organizacji ruchu, a jeszcze w listopadzie ma zostać ogłoszony przetarg na opracowanie docelowego projektu stałej organizacji ruchu. Wprowadzony pomysł pierwszy chrzest bojowy przejdzie najprawdopodobniej już podczas wzmożonego ruchu przy okazji "Wszystkich Świętych".

Ważne zmiany na węzłach tras S2 i S17. "Opacz" i "Lubelska" ...

Węzeł Opacz wreszcie uwolniony?

Na początku listopada zawężony zostanie prawy pas drogi ekspresowej S8 w obrębie węzła Opacz na jezdni w kierunku Wrocławia. To rozwiązanie ma poprawić płynność ruchu dla pojazdów włączających się do ruchu z trasy S2 z węzła Konotopa. Pytanie jednak czy nie zmniejszy płynności na trasie S8?

GDDKiA zadeklarowała, że przygotowuje obecnie inwestycje, które zakładają poprawę płynności ruchu na najbardziej obciążonych kierunkach ruchu na węźle Opacz. W planie jest dokonanie zmian w kluczowych miejscach tego węzła tj.:

  • w ciągu S8 jadąc od strony Wrocławia na S2 do węzłów Konotopa oraz Warszawa Lotnisko,
  • możliwość wjazdu z jezdni zbiorczo-rozprowadzającej przejmującej ruch z węzła Warszawa Lotnisko w kierunku Wrocławia,
  • na połączeniu łącznic prowadzących ruch z S8 od strony Wrocławia oraz od centrum w kierunku węzła Konotopa.
GDDKiA

Trwają też przygotowania do oddania trasy S17

Wykonawca prowadzi prace wykończeniowe. Trwają odbiory. Po uzyskaniu przez laboratorium GDDKiA pozytywnych wyników badań w zakresie m.in. równości i współczynnika tarcia ułożonej nawierzchni betonowej, będzie możliwe oddanie do ruchu etapowo ciągu głównego trasy S17. Na początek kierowcy będą korzystać z trasy głównej S17 oraz ronda na DK92.

Udostępnienie do ruchu trasy głównej nie oznacza zakończenia wszystkich robót. Będzie obowiązywało ograniczenie prędkości do 80 km/h. Wykonawca będzie jeszcze prowadził pozostałe do realizacji prace. W drugim i ostatnim etapie udostępnimy docelowy przekrój drogi ekspresowej i zawrotkę na końcu S17 (będzie można na końcu zrealizowanego odcinka S17 zjechać łącznicą w kierunku Warszawy). Liczymy, że stanie się to jesienią br.

od 16 lat
Wideo

Policyjne drony na Podkarpaciu w akcji

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na warszawa.naszemiasto.pl Nasze Miasto