Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Wegańska żywność coraz popularniejsza w naszym kraju. Sięga po nią ponad 1/3 Polaków

Redakcja Warszawa
pexels.com
Jak wynika z najnowszego badania Instytutu Badania Rynku i Opinii Społecznej IMAS, produkty wegańskie kupuje już ponad 1/3 Polaków między 18. a 74. rokiem życia. Największą popularnością tego rodzaju produkty cieszą się wśród najmłodszych dorosłych - ponad połowa osób w wieku 18-24 lata sięga po żywność wegańską przynajmniej od czasu do czasu. Ponadto pomimo dużej liczby marek wegańskich na rynku, są one dość dobrze rozpoznawane. Szczegóły poniżej.

Żywność wegańska coraz chętniej kupowana w Polsce

Z badania Instytutu Badania Rynku i Opinii Społecznej IMAS przeprowadzonego w styczniu 2021 roku wynika, że po żywność wegańską sięga przynajmniej od czasu do czasu ponad 1/3 Polaków (35 proc.) w wieku 18-74 lata.

Produkty wegańskie cieszą się szczególną popularnością wśród najmłodszych dorosłych - w wieku 18-24 lata. Ponad połowa z nich sięga po żywność wegańską przynajmniej od czasu do czasu (51 proc.).

Klientów żywności wegańskiej można spotkać częściej wśród kobiet (39 proc.), osób z wykształceniem wyższym (42 proc.), z regionu południowo-zachodniego (41 proc.), pracujących (39%), z najwyższymi dochodami (powyżej 7,5 tys. netto: 55 proc.).

61% Polaków twierdzi że nie jada i nie kupuje takiej żywności.

Zobaczcie też:

Co trzeci 30-latek mieszka z rodzicami. GUS: Najmniej gniazd...

Rośnie również rozpoznawalność marek wegańskich - są spontanicznie kojarzone przez 17 proc. Polaków i 38 proc. klientów tej żywności. Ale po podpowiedzi nazwy, logo czy opakowania przykładowego produktu, rozpoznaje co najmniej jedną markę jako mającą produkty wegańskie aż 72 proc. Polaków i niemal wszyscy (97 proc.) klienci wegańskiej żywności.

Najczęściej kojarzone spontanicznie marki to Lovege firmy Sante oraz Alpro. Najlepiej znane, po podpowiedzi marki i logo, typowo wegańskie marki to Alpro i Wawrzyniec.

W Polsce rośnie liczba fleksitarian, czyli osób sięgających po mięso okazjonalnie, zastępujących je produktami wegańskimi. Należy również wziąć pod uwagę zwykłą chęć spróbowania czegoś nowego przez konsumentów, czegoś co może intrygować, czym można urozmaicić swoje menu lub zaskoczyć swoich gości - powiedziała w rozmowie z Wirtualnymi Mediami Katarzyna Łozińska-Wróbel, zajmująca się w IMAS rynkiem żywności ekologicznej, tłumacząc rosnącą popularność produktów wegańskich.

Badania sondażowe Omnibus Online zostało przeprowadzone w styczniu 2021 roku na n=1018 osobowej próbie Polaków w wieku 18-74 lata.

Zobaczcie też:

od 12 lat
Wideo

Gazeta Lubuska. Winiarze liczą straty po przymrozkach.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na warszawa.naszemiasto.pl Nasze Miasto