Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Wyjadacze radzą, jak słuchać i pisać. „Media Student 2009”

Marta J. CHowaniec
Marta J. CHowaniec
Redakcje studenckie z całego kraju zjechały do Warszawy, aby spotkać się z czołówką polskich dziennikarzy. O tajnikach swojej pracy opowiadali m.in. Wojciech Jagielski i Jacek Hugo-Bader.

Kiedy „Media Student” startował cztery lata temu, nie miał właściwie konkurencji. Teraz takich projektów jest już trochę w całej Polsce, ale tylko ten zdążył wyrobić sobie markę. Co roku na konferencję przyjeżdżają tłumy żaków.

– To świetna okazja, żeby spotkać się z ludźmi z branży. Uważam, że może być ciekawy zwłaszcza pierwszy panel, czyli krytyka muzyczna według Mariusza Hermy. Skończyłem szkołę muzyczną pierwszego stopnia i może stąd ta tematyka – mówi portalowi MM Warszawa Bartosz Grad, student geologii i redaktor miesięcznika BIS AGH, czyli Biuletynu Informacji Studenckiej Akademii Górniczo-Hutniczej z Krakowa.

Krytyk muzyczny tygodnika „Przekrój” Mariusz Herma uważa, że takie konferencje są rewelacyjnym pomysłem: – Nie ma cenniejszego doświadczenia niż spotkania z profesjonalnymi dziennikarzami – podkreśla.

Najciekawszy zawód na świecie

Dwudniowa konferencja rozpoczęła się w sobotę 23 maja. O swojej pracy opowiadali m.in. reportażyści Wojciech Jagielski i Jacek Hugo-Bader. – Wchodzenie w nowe światy, kultury, języki i religie, łączenie zdarzeń przypominające układanie klocków, szukanie głęboko ukrytych mechanizmów sprawia, że dziennikarz to najciekawszy zawód na świecie – przekonywał Hugo-Bader.

Z kolei Jagielskiego najbardziej fascynuje dotykanie historii. Widział już wkroczenie armii chińskiej do Hongkongu i pierwsze głosowanie Mandeli. Przez wiele lat obserwował konflikty zbrojne w Afganistanie, Tadżykistanie i Czeczenii.

Obaj przestrzegają przed kategoryzacją. Kiedy zaczynali jako młodzi dziennikarze, szukali białych i czarnych odcieni rzeczywistości. Teraz pociąga ich szarość w człowieku.

Największe nazwisko: Hanna Krall

Trzy dziewczyny z Poznania, Katarzyna Dolata, Katarzyna Zarówna i Magda Klemczak, piszą do „Studenckiego Graffiti” Wyższej Szkoły Nauk Humanistycznych i Dziennikarstwa. Przyjechały na konferencję, bo chcą się spotkać z Hanną Krall. W niedzielę 24 maja autorka książki „Zdążyć przed Panem Bogiem” będzie opowiadać o podstawach reportażu oraz o tym, jak młody adept dziennikarstwa powinien zabrać się do pisania poważnych materiałów.

– Bardzo często profesjonalnym dziennikarzom zależy na tym, żeby podzielić się swoim doświadczeniem. Są to osoby otwarte, a część z nich zaczynała właśnie w mediach studenckich – tłumaczy Anna Ferensztajn, organizatorka.

Np. wspomniany Mariusz Herma z „Przekroju” na studiach publikował w „Maglu” Szkoły Głównej Handlowej. – Jeśli ktoś naprawdę zaangażuje się w pisanie do gazety studenckiej, ma otwarte drzwi do pisania w prasie profesjonalnej. Ja sam bardzo płynnie przeskoczyłem z prasy studenckiej do profesjonalnej – przekonuje dziennikarz. Dla młodszych kolegów po fachu ma dwie rady: po pierwsze trzeba szukać swojej niszy. Po drugie: czytać, czytać, i jeszcze raz czytać.


Niedziela, 24 mają – program drugiego dnia konferencji „Media Student”

12:00 - 13:30 (zajęcia równoległe)
Tabloidyzacja mediów - Łukasz Warzecha
Spotkanie z Hanną Krall - liczba miejsc ograniczona, lista osób biorących udział w spotkaniu została zamknięta

13:30 – 15:00
Panel gospodarczy - Witold Orłowski, Piotr Aleksandrowicz
Szkoła Główna Gospodarstwa Wiejskiego, ul. Rakowiecka 30


**
Czytaj także:
Jacek Żakowski pokaże jak się prezentować

Warsztaty dziennikarskie na Białołęce

Gra o życie - Media vs Gwiazdy**

od 7 lat
Wideo

Konto Amazon zagrożone? Pismak przeciwko oszustom

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na warszawa.naszemiasto.pl Nasze Miasto