14 października 2021 roku o godzinie 12:30 PKP Polskie Linie Kolejowe oficjalnie otworzyły przebudowany wiadukt drogowy, nad torami linii radomskiej, na ulicy Kozienickiej. Nowy obiekt jest szerszy od poprzedniego, dzięki czemu zmieszczono na nim ścieżkę rowerową oraz chodnik.
Są dwa szerokie pasy ruchu, po jednym w każdym kierunku. Stary wiadukt był jednoprzęsłowy - nowy jest dwuprzęsłowy. To oznacza, że uwzględnił przyszłą drogową inwestycję miasta. Z wiaduktu można wygodnie zejść na nowy przystanek Radom Gołębiów. Winda ułatwi komunikację osobom o ograniczonej możliwości poruszania się. Prace na ulicy Kozienickiej rozpoczęły się na początku roku. Na czas najcięższych dla wygody mieszkańców PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. przygotowały kładkę łączącą dwie strony miasta - informuje rzecznik PKP Polskie Linie Kolejowe Karol Jakubowski.
Szybciej koleją na trasie Warszawa-Radom
Obiekt został przebudowany w ramach prowadzonej w ostatnich latach przez PKP PLK modernizacji linii kolejowej z Radomia do Warszawy. Jak informuje Karol Jakubowski, dzięki zrealizowanym pracom, za kilka lat pociągi będą mogły jeździć tą trasą z prędkością nawet do 160 kilometrów na godzinę.
Niezbędne do jazdy 160 km/h certyfikaty powinny być uzyskane w 2023 r. - po zamontowaniu nowego systemu sterowania przez Thales w I kw. 2022 i zakończeniu budowy podstacji trakcyjnych przez PKP Energetykę - informują PKP Polskie Linie Kolejowe.
PKP PLK przypominają, że od 29 sierpnia bieżącego roku pociągi z Warszawy jadą po dwóch torach na całej trasie do Radomia. Zlikwidowane zostało tzw. "wąskie gardło” - jeden tor między Warką a Radomiem. PLK zwiększyły przepustowość trasy, dzięki czemu możliwe jest uruchamianie większej liczby pociągów.
W ramach inwestycji PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. wybudowały w Radomiu trzy nowe przystanki. Radom Stara Wola, Radom Gołębiów i Radom Północny ułatwiają codzienne podróże i poprawią komunikację w regionie. Są wiaty, oświetlenie, oznakowanie oraz gabloty informacyjne - dodaje Karol Jakubowski z PKP Polskie Linie Kolejowe.
Wartość przebudowy odcinków Czachówek - Warka oraz Warka - Radom to koszt szacowany na ponad 645 mln złotych. Inwestycja jest współfinansowana ze środków Programu Operacyjnego Infrastruktury i Środowiska.
Warto podkreślić, że poprawa jakości szybkiej trasowy kolejowej na tym odcinku, jest niezwykle istotna chociażby z punktu widzenia budowanego lotniska Warszawa-Radom im. Bohaterów Radomskiego Czerwca 1976. Dzięki nowym inwestycjom, pasażerowie będą mogli przemieszczać się znacznie szybciej, z i do wspomnianego portu lotniczego.
CBŚP na Pomorzu zlikwidowało ogromną fabrykę „kryształu”
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?