Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Z Warszawy do Wrocławia koleją w dwie godziny? Pociągi mają pędzić nawet 350 km/h

Redakcja
Centralny Port Komunikacyjny poinformował o zmianach, które szykują się na kolei. Aż do 350 km/h będą mogły rozpędzić się pociągi na nowej linii kolejowej Łódź-Sieradz-Wrocław. To spowoduje znacznie krótszy czas podróży na Dolny Śląsk także z Warszawy. Spółka podpisała właśnie umowę na studium wykonalności, czyli najważniejszy etap prac przygotowawczych.

Chodzi o odcinek Łódź - Sieradz – Wrocław, który stał się już kolejnym etapem, dla którego rozpoczęły się prace przygotowawcze. Jest to fragment większej inwestycji, w całej Polsce to już osiem kolejowych odcinków o łącznej długości ok. 1 000 km.

"W przypadku tzw. szprychy nr 9 (biegnącej przez województwa: mazowieckie, łódzkie i dolnośląskie), i biorąc pod uwagę dwie umowy zawarte wcześniej, przygotowania trwają już łącznie na ok. 400 km: z Warszawy przez Łódź i Wrocław do granicy z Czechami" – tłumaczy biuro prasowe Centralnego Portu Komunikacyjnego.

Centralny Port Komunikacyjny. Pokazano projekt megalotniska ...

Warszawa – Wrocław w zawrotnym tempie

Obecnie pomiędzy Wrocławiem a Łodzią oraz Warszawą nie funkcjonuje bezpośrednia, szybka trasa kolejowa, co powoduje znaczne wydłużenie czasu przejazdu, a to jest mało atrakcyjne dla osób przemieszczających się ze stolicy. Dzisiaj pasażerowie wybierają podróż samolotem albo samochodem.

Jak zapowiada spółka, dzięki nowej inwestycji podróż z Wrocławia do Łodzi będzie krótsza o 1 godz.10 min, a do Warszawy czas przejazdu skróci się nawet o 1 godz. 55 min.

- Aby dotrzeć szybko z Warszawy do Wrocławia Dlatego odcinek między Wrocławiem, Sieradzem i Łodzią, który razem z przygotowywaną do realizacji trasą Łódź-Warszawa, połączy stolice: Polski i Dolnego Śląska w czasie krótszym niż dwie godziny, to jedna z najważniejszych inwestycji kolejowych w całym kraju – tłumaczy Mikołaj Wild, prezes spółki CPK. – Ten projekt jest kluczowy nie tylko z punktu widzenia pasażerów, ale także dla ograniczania śladu węglowego generowanego przez transport – dodaje.

Umowa została podpisana z konsorcjum firm Multiconsult Polska, Arcadis, Transprojekt Gdański i IDOM Inżynieria. Chodzi o dokumentację przedprojektową.

Umowa warta jest 38,1 mln zł netto. Dotyczy odcinka: Łódź – Sieradz Północny – Kępno – Czernica Wrocławska – Wrocław Główny. Prędkość maksymalna, którą będzie można osiągnąć na nowych torach wyniesie 350 km/h, zaś eksploatacyjna, czyli taka, którą pociągi osiągną w pierwszym etapie to 250 km/h.

"Umowa stanowi uzupełnienie kontraktu na studium wykonalności dla 140-kilometrowego odcinka linii dużych prędkości z Warszawy przez CPK do Łodzi, dla którego na początku czerwca spółka CPK popisała umowę na prace przygotowawcze. Te dwie linie stanowią – razem z odnogą do Poznania – tzw. 'igrek', czyli pierwszy i najważniejszy element systemu kolei dużych prędkości w Polsce" – podał Centralny Port Komunikacyjny.

Na przygotowanie studium wykonawca ma blisko 10 miesięcy.

od 16 latprzemoc
Wideo

CBŚP na Pomorzu zlikwidowało ogromną fabrykę „kryształu”

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na warszawa.naszemiasto.pl Nasze Miasto