Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Zagraniczne kursy językowe są coraz bardziej popularne

Kasia Rożko
Polscy studenci wyjeżdżający na naukę języka za granicę są coraz bardziej wymagający
Polscy studenci wyjeżdżający na naukę języka za granicę są coraz bardziej wymagający Fot. Polskapresse
Nauczanie języków to ogromny biznes - jak się okazuje, nie tylko edukacyjny. Trzeba przecież jakoś dotrzeć do kilku tysięcy szkół w Anglii, Szkocji, Irlandii, USA, które tworzą ofertę uznawaną za ważną część angielskiego PKB. Ta gałąź gospodarki nazywa się w krajach anglosaskich English as a Foreign Language (EFL) i przyciąga do nich ogromne rzesze ludzi.

Wszyscy wiedzą, że kultura i obyczaje to część języka wpływająca na zasób słownictwa i gramatykę. I żeby ją poznać, trzeba wyjechać. Dlatego obok biznesu edukacyjnego rozwija się gałąź turystyki, czyli wyjazdowe kursy językowe. Dla uczestników kursów językowych niezmiennie najbardziej popularnym kierunkiem jest Wielka Brytania. Coraz modniejsza staje się jednak Irlandia oraz nieodkryte dotychczas części Zjednoczonego Królestwa - północna Anglia, Szkocja czy słoneczne kierunki jak Malta czy Cypr. Według przewidywań fachowców - oprócz tradycyjnych kierunków takich jak Londyn, Oxford czy Cambridge - to właśnie mniej znane regiony będą hitem 2012. Dlaczego? W opinii Wojciecha Łapacza z Agencji Turystyki Językowej "Lingwista": Po raz pierwszy od czasów, gdy zagraniczne kursy językowe stały się dostępne dla Polaków, mamy tak bogatą ofertę różnorodnych kursów. Już nie tylko kursów standardowych czy biznesowych, ale także połączonych z zajęciami kulturalnymi czy sportowymi. Polscy studenci, także ci najmłodsi, stają się coraz bardziej wymagający. Już nie wystarczy jakakolwiek szkoła w dużym mieście - teraz oprócz samego kursu liczy się także baza sportowa czy nowy, mało jeszcze poznany region świata.

- Wakacje edukacyjne z założenia są szyte na miarę każdego klienta - każdy może indywidualnie dopasować wiele opcji do własnych potrzeb czy preferencji - od rodzaju i długości trwania kursu, rodzaju zakwaterowania, intensywności po rodzaj transportu. To sprawia, że bezpośredni kontakt z klientem jest w przypadku naszej oferty wręcz nieodzowny. Staramy się też kontaktować z klientami tak przed kursem, jak po powrocie z niego. Często mejlem prosimy o ocenę i wrażenia - mówi Monika Kostecka z ATJ "Lingwista".

Z naszych ofert korzystają głównie licealiści, studenci i niższy szczebel menedżerski oraz asystentki, które chcą się szybciej wspinać po szczeblach firmowej kariery. Są to jednak prywatne inwestycje. Firmy zgłaszają się zdecydowanie rzadziej, choć oferta dla nich też jest olbrzymia i często nie wiedzą, że kursy językowe za granicą są skategoryzowane jako szkolenia i stanowią całkowity koszt firmy.

Bardzo popularny jest język biznesowy, przy czym z tej oferty mogą skorzystać tylko osoby dorosłe. Mniej więcej co druga szkoła oficjalnie stanowiąca część angielskiego językowego biznesu ma w swojej ofercie właśnie połączenie kursu General English z Business English. Kursy takie trwają najczęściej dwa tygodnie, ale nie jest problemem ani ich skrócenie, ani przedłużenie. Trzeba to tylko zaznaczyć w pierwszej rozmowie z przedstawicielem firmy organizującej wyjazd.

Codziennie najświeższe informacje z Warszawy na Twoją skrzynkę. Zapisz się do newslettera!

od 7 lat
Wideo

echodnia Policyjne testy - jak przebiegają

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na warszawa.naszemiasto.pl Nasze Miasto