Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Autobusy będą zasilane przez duże ładowarki. Urządzenia staną w siedmiu miejscach w stolicy

Martyna Konieczek
Autobusy będą zasilane przez duże ładowarki. Ruszył przetarg
Autobusy będą zasilane przez duże ładowarki. Ruszył przetarg Miejskie Zakłady Autobusowe
Miejskie Zakłady Autobusowe ogłosiły przetarg na ładowarki dla stołecznych elektrobusów. W podstawowym zamówieniu wskazano siedem lokalizacji na pętlach, gdzie ma stanąć dwadzieścia takich urządzeń. W opcji jest także pięć kolejnych lokalizacji dla siedmiu ładowarek m.in. Plac Piłsudskiego. MZA na oferty czeka do 29 marca bieżącego roku. Szczegóły w artykule poniżej.

Ładowarki dla autobusów - lokalizacje

Miejskie Zakłady Autobusowe ogłosiły przetarg na dostawę, montaż i uruchomienie ładowarek pantografowych dla autobusów. Montaż urządzeń planowany jest w siedmiu lokalizacjach. Po dwie ładowarki pojawią się na pętlach: Szczęśliwice, Esperanto, Browarna, Nowodwory i Młynów oraz w dwóch miejscach na Chomiczówce. Cztery zostaną natomiast zamontowane na pętli Wilanów. Pierwsze z tych urządzeń mają stanąć po 11 miesiącach od podpisania umowy, a ostatnie - w ciągu 2 lat od zawarcia kontraktu.

Opcjonalnie w ramach przetargu może pojawić się jeszcze siedem ładowarek. Po dwie na placu Piłsudskiego i pętli Natolin Północny, a po jednej na placu Trzech Krzyży, Lotnisku Chopina oraz pętli Bielańska.

Zobaczcie też: Warszawa w 2050 roku. Jak zmieni się komunikacja miejska w stolicy?

Analiza planu systemu transportowego obejmuje okres aż do 2050 roku. Dokument przygotowała firma Transeko, która od lat wykonuje podobne zlecenia urzędu miasta. Przygotowujący studium odpowiadają m.in. na pytania którędy drążyć III linię metra, dokąd przedłużać tunele pierwszej i drugiej linii, gdzie powinny znaleźć się korytarze autobusowe oraz czy opłacalna okaże się trasa tramwajowa w ciągu Trasy Mostu Północnego.

Warszawa w 2050 roku. Jak zmieni się komunikacja miejska w stolicy?

Ładowanie autobusów - na czym to polega?

Baterie elektrobusów będą ładowane przede wszystkim w zajezdniach, ale także na pętlach - przy użyciu szybkich ładowarek o mocy 400 kW. Pojazdy będą mogły podłączyć się do nich przy pomocy pantografu odbierającego energię elektryczną. Ładowarki, które kupi MZA, będą również wyposażone w złącza plug-in, umożliwiające awaryjne ładowanie prądem o mocy 120 kW.

- Wymagamy, aby dostawca zapewnił 95-proc. sprawność urządzeń i 5-letnią gwarancję - czytamy w komunikacie prasowym MZA.

Doładowywanie elektrycznych pojazdów bateryjnych na pętlach i przystankach krańcowych zwiększy ich zasięg. Elektrobusy będą mogły obsługiwać dłuższe trasy. Takie pojazdy nie zanieczyszczają powietrza i są cichsze niż te z konwencjonalnym napędem, dlatego w pierwszej kolejności będą obsługiwały linie przebiegające przez Trakt Królewski i w centrum.

Warszawa jak Londyn

Aktualnie MZA są w posiadaniu 31 autobusów elektrycznych, jednak ta liczba niebawem znacznie się powiększy; trwa proces przetargowy na zakup 130 autobusów po 18 metrów. Zadania zamierza podjąć się firma Solaris. Jeżeli umowa pomiędzy zakładami zostanie podpisana, Polska stanie się drugim po Londynie punktem w Europie, mającym ponad sto autobusów elektrycznych.

POLECAMY TEŻ:


emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Otwarcie sezonu motocyklowego na Jasnej Górze

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na warszawa.naszemiasto.pl Nasze Miasto