Buspas na Puławskiej. Po niemal miesiącu wyznaczono najdłuższy buspas w Warszawie. Na co dzień będzie korzystać z niego mnóstwo osób

Kamil Jabłczyński
Kamil Jabłczyński
Krystian Dobuszyński
Zakończyło się wyznaczanie rekordowego buspasu w Warszawie. Rekordowego z dwóch powodów, po pierwsze, jego długość to niemal 10 km w obu kierunkach, a po drugie, jego wyznaczanie trwało niemal miesiąc! W końcu jednak na odcinku od skrzyżowania Puławskiej z Poleczki i Pileckiego do granicy miasta autobusy są uprzywilejowane na Puławskiej.

Ta zmiana ma umożliwić ominięcie korków autobusom poruszającym się tamtędy w szczycie komunikacyjnym. Puławską porusza się wiele autobusów łączących Piaseczno i południowe okolice miasta ze stacją metra Wilanowska. Decyzja o utworzeniu buspasu zapadła po otwarciu "warszawskiego" odcinka S7 od Lesznowoli do węzła "Warszawa Lotnisko" zwanego także Puławska-bis. Trasa przejęła część ruchu aut w kierunku Piaseczna.

Buspas na Puławskiej. Po niemal miesiącu wyznaczono najdłużs...

O tym, że Puławska to bardzo ważna trasa dla Warszawskiego Transportu Publicznego świadczy fakt, że porusza się nią 8 linii autobusowych (209, 709, 715, 727, 737, 739, 809, 815). W ciągu godziny na przystankach zatrzymują się 24 autobusy, które w godzinach szczytu przewożą niemal 140 tys. osób. Niestety, w porannym szczycie autobusy zdarzały się dni, gdy czas przejazdu w kierunku Mokotowa był nawet dwa razy dłuższy niż wynikałoby to z rozkładu.

Warszawskie buspasy

Przed wyznaczeniem buspasu na Puławskiej łączna długość wydzielonych pasów dla komunikacji miejskiej w Warszawie wynosiła 76 km. Dodatkowo niektóre odcinki ulic (np. fragmenty Traktu Królewskiego, ulicy. św. Wincentego na odcinku Matki Teresy z Kalkuty - Niwa) są dostępne wyłącznie lub przede wszystkim dla autobusów (łącznie ponad 2,6 km). Ponadto autobusy na niektórych fragmentach poruszają się wspólnym torowiskiem tramwajowo-autobusowym - tak jest w al. Solidarności i na ulicy 11 Listopada (łącznie 5,7 km).

Wraz z rozwojem sieci warszawskich buspasów rozszerzono grupę pojazdów, które mogą się nimi poruszać. Do ubiegłego roku były to pojazdy Warszawskiego Transportu Publicznego i Miejskiego Transportu Osób Niepełnosprawnych oraz taksówki. Od 2020 roku mogą nimi także jeździć karetki oraz motocykle (ale tylko na tych specjalnie oznaczonych, choć docelowo będzie to dotyczyło wszystkich).

Buspasy to także dobre rozwiązanie na czas remontów i inwestycji - będą wytyczone w rejonie prowadzonych prac przy budowie linii tramwajowej do Wilanowa. Powstanie 2,5 km buspasów, które pomogą autobusom przewieźć pasażerów w podobnym czasie jak obecnie. Wytyczone zostaną na ulicach Belwederskiej, Dolnej i Puławskiej.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na Twitterze!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na Twiterze!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Jak kupić używany samochód i nie dać się oszukać? Zobacz 3 sposoby NA

Komentarze 1

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

P
Przemysław
Buspas otwarty, Puławska zakorkowana przez cały dzień, nawet korkują się lokalne drogi dojazdowe do alternatywnej Puławskiej bis tak znacząco, że np dojazd autem do szkoły w Nowej Iwicznej trwał 30min! Poza tym rano korek sięga aż do outletu w Piasecznie, więc autobusy stoją w korku kilkanaście minut żeby dojechać do buspasa. Dramat. Mało prawdopodobne, aby tak duża ilość mieszkańców przerzuciła się na alternatywne trasy i środki transportu. A było tak dobrze, bez buspasa nikt już nie stał w korkach, ani osobówki, ani autobusy....
Wróć na warszawa.naszemiasto.pl Nasze Miasto
Dodaj ogłoszenie