Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Dyrektor MZK Stargard przeprasza zmarzniętych pasażerów

Redakcja
MZK Stargard
Stanowisko MZK do sytuacji opisanej na portalu Moje Miasto Stargard "Zamarznięty autobus linii nr 3".

W sytuacjach ujemnych temperatur powietrza i temperatur dodatnich w przestrzeni pasażerskiej autobusu przy dużej wilgotności powietrza na jego szybach tworzy się tak zwany punkt rosy widoczny w postaci skroplonej pary wodnej. Zaparowane szyby autobusu dodatkowo potęgują wrażenie odczucie zimna. Okoliczności przedstawione przez pasażera autobusu linii nr 3 w dniu 24 stycznia 2013 r., kiedy temperatura powietrza o godz. 17 wynosiła -5, a niecałą dobę wcześniej - 11 i blisko 90% wilgotności powietrza wskazują, że taka właśnie sytuacja miała miejsce.Autobusy komunikacji miejskiej są wyposażone w system ogrzewania przestrzeni pasażerskiej o określonej wydajności, której skuteczność zależy od częstotliwości wymiany powietrza wewnątrz autobusu wymuszonej z kolei częstotliwością otwierania drzwi na przystankach.Autobusy SCANIA posiadają podwójne szyby, a część autobusów MAN klimatyzację, co ogranicza intensywność wychładzania tych autobusów, a odczuwalna w nich temperatura jest wyższa.Dlatego też, dla zwiększenia komfortu termicznego pasażerów, kierowcy autobusów MZK otrzymali zalecenie "zdroworozsądkowego" zmniejszenia częstotliwości otwierania na przystankach drzwi trzecich w autobusach "krótkich" i czwartych drzwi w autobusach przegubowych, szczególnie w dni niskiej temperatury otoczenia i na przystankach o niewielkiej ilości wymiany pasażerów. Natomiast pasażerów zachęcamy do korzystania z funkcji "ciepłego guzika", w której naciskając właściwy przycisk przy drzwiach sami uruchamiamy otwarcie drzwi, przed którymi stoimy.O subiektywnych odczuciach pasażera po rozmowie z kierowcą autobusu i dyspozytorem trudno polemizować, gdyż nie potwierdzają opisanej wersji zdarzenia, a ponieważ rozmowy te nie były zarejestrowane, więc nie są do odtworzenia i oceny.Bezspornym jest fakt, że w przedstawionej sytuacji ogrzewanie w autobusie było załączone, wskazuje na to niezaparowana przednia szyba autobusu, a kierowca nie miał wpływu na zwiększenie temperatury wewnątrz autobusu. O żadnych oszczędnościach paliwa dodatkowo zużywanego do ogrzewania autobusu w okresie mrozów nie ma mowy.W kwestii opóźnień autobusu linii nr 3 do Świętego, badania punktualności jazdy przed i po dniu 24 stycznia takich sytuacji nie potwierdzają.Niezależnie od powyższego pasażerów autobusu linii nr 3, którzy w dniu 24 stycznia o godz. 17 podróżowali w kierunku Świętego za dyskomfort jazdy spowodowany niesatysfakcjonującą temperaturą wewnątrz autobusu przepraszam.                                                                                                                         Dyrektor MZK Jan Gumuła

od 12 lat
Wideo

echodnia.eu Świętokrzyskie tulipany

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na warszawa.naszemiasto.pl Nasze Miasto