Urząd Miasta Stołecznego Warszawy poinformował w piątek 26 listopada 2021 roku o podpisaniu umowy z firmą ILF Consulting Engineers Polska na wykonanie "Prac przedprojektowych - ETAP I - PRAGA - III linii metra wraz ze Stacją Techniczno-Postojową (STP) Kozia Górka w Warszawie”.
Podpisana właśnie umowa przybliża nas do realizacji pierwszego odcinka trzeciej linii i ogłoszenia postępowania w formule projektuj i buduj. Budowa metra ma priorytet, pomimo dość trudnej sytuacji finansowej miasta. Rozstrzygamy już przebieg trzeciej linii na pozostałych odcinkach. Prowadzimy także intensywne prace koncepcyjne dotyczące kolejnych linii i docelowego układu metra w stolicy - mówi prezydent Warszawy Rafał Trzaskowski.
III linia metra w Warszawie coraz bliżej
Władze stolicy przekazały w komunikacie, że spółka ILF Consulting Engineers Polska od dnia podpisania umowy będzie miała 18 miesięcy na przygotowanie:
- Projektu koncepcyjnego - Raport wstępny i końcowy
- Ustalenia stref wpływu budowy obiektów metra na zabudowę sąsiadującą
- Oceny stanu budynków w strefach wpływu budowy obiektów metra
- Analizy wpływu drgań i obciążeń dynamicznych na konstrukcje budynków i ludzi w nich przebywających;
- Dokumentacji Hydrogeologicznej i Geologiczno-Inżynierskiej
- Programu funkcjonalno-użytkowego
- Specyfikacji Technicznej Wykonania i Odbioru Robót Budowlanych
Jak informowało wcześniej Metro Warszawskie, nowa linia metra zostanie poprowadzona ze stacji Stadion Narodowy. W pierwszym etapie powstanie sześć stacji: Dworzec Wschodni, Mińska, Rondo Wiatraczna, Ostrobramska, Jana Nowaka-Jeziorańskiego i Gocław. Oprócz tego wybudowane zostanie także odgałęzienie prowadzące do Stacji Techniczno-Postojowej na Koziej Górce.
Na stronie Urzędu Miasta Stołecznego Warszawy czytamy, że przebieg powyższego odcinka został wyznaczony na podstawie analiz niezależnych ekspertów (konsorcjum firm Egis Rail - czołowej europejskiej firmy zajmującej się projektowaniem infrastruktury szynowej oraz polskiej firmy TransEko) i wniosków płynących z prac nad nowym studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego Warszawy - kluczowego dokumentu, który przesądza o zagospodarowaniu przestrzennym miasta i jego dalszym rozwoju.
Ułatwienie dla mieszkańców Pragi
Łączymy Pragę z centrum. Za ponad dwa lata powstanie most pieszo-rowerowy. Rozbudujemy także metro w prawobrzeżnej części Warszawy. Praski odcinek M3 znacznie ułatwi podróżowanie mieszkańcom dużych osiedli na Gocławiu, Grochowie i Kamionku - zapewnia Rafał Trzaskowski.
Stołeczny Ratusz przypomina także, że już wkrótce zostanie rozstrzygnięty przetarg na wykonanie "Studium rozwoju systemu metra w Warszawie”. Eksperci w studium transportowym oszacują koszty i korzyści różnych wariantów przebiegu metra, co ułatwi podjęcie decyzji w sprawie przebiegu kolejnych linii i docelowego kształtu sieci metra w Warszawie.
Strefa Biznesu: Uwaga na chińskie platformy zakupowe
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?