Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Kampania "Zatrzymaj się i żyj". Inauguracja akcji PKP w Warszawie

Ewa Jankowska
Kampania "Zatrzymaj się i żyj". PKP ruszyło z kolejną edycją kampanii społecznej na rzecz poprawy bezpieczeństwa na kolei w Polsce. 23 maja odbyła się inauguracja kampanii. Zobacz wstrząsające zdjęcia

Kampania "Zatrzymaj się i żyj"
"Czy naprawdę wolisz zginąć ? Zatrzymaj się i żyj!" apelują twórcy kampanii społecznej "Bezpieczny przejazd". W Warszawie 23 maja miała miejsce inauguracja kampanii. Akcja została zapoczątkowana pokazem akcji ratunkowej w następstwie symulacji potrącenia pieszego oraz zderzenia pojazdu z pociągiem jadącym z prędkością 30 km/h. W pokazie wzięły udział jednostki straży pożarnej, pogotowia ratunkowego, kolejowego ratownictwa technicznego i policji.

Czytaj także: Wypadek na Topiel. Przewrócony dźwig zablokował drogę [ZDJĘCIA, WIDEO]

Kampania "Zatrzymaj się i żyj"
Jak piszą twórcy kampanii w informacji prasowej, w Polsce jest ponad 13 800 przejazdów kolejowych na których dochodzi rocznie do blisko 250 wypadków z udziałem pojazdów. Ginie w nich średnio 38 osób, a 80 odnosi ciężkie obrażenia. Przyczyn tych zdarzeń jest kilka. Z jednej strony ignorowanie przepisów o ruchu drogowym i próba pokonania przejazdu przed zbliżającym się pociągiem mimo znaków „Stop” i sygnalizacji ostrzegawczej, omijanie zamkniętych półrogatek, a nawet przejeżdżanie pod zamykającymi się szlabanami, z drugiej przekraczanie torów w miejscach niedozwolonych.

Czytaj także: Wyprzedaż garażowa na Jazdowie. Tam kupisz dosłownie wszystko

Według PKP, koszty ponoszone na skutek wypadków są ogromne. Poza kosztami strat moralnych, w grę wchodzą te związane z wypłatami odszkodowań, działaniami służb ratunkowych, leczeniem i rehabilitacją rannych oraz utratą PKB, nie wytworzonego przez osobę, która zginęła. Eksperci szacują koszt nagłej śmierci jednej osoby na ponad 2 mln zł.

Kampania "Zatrzymaj się i żyj"
Kampania „Bezpieczny przejazd…” prowadzona jest przez cały rok. To przede wszystkim działania edukacyjne (spotkania z dziećmi w szkołach, szeroko zakrojona kampania informacyjna zarówno w mediach jak i na plakatach i ulotkach), egzekwowanie prawa („Bezpieczny poniedziałek”).

od 16 lat
Wideo

Policyjne drony na Podkarpaciu w akcji

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na warszawa.naszemiasto.pl Nasze Miasto