W maju, Maciej Bartosiak z Koalicji Obywatelskiej, wystosował zapytanie dotyczące całego odcinka znajdującego się w tej dzielnicy. Chodziło o planowane wyjścia ze stacji metra oraz właśnie punkty handlowo-usługowe. De facto jest to początek drugiej linii metra, o czym świadczą oznaczenia stacji: C01 – Karolin, C02 – Chrzanów, C03 – Lazurowa oraz C04 – Bemowo. Trzy z nich C01 – C03 powstaną w ostatniej kolejności, prawdopodobnie do 2024 roku.
Okazuje się, że nie przewidziano tam punktów usługowych ani lokali handlowych
Jak wynika z odpowiedzi, której udzieliła dzielnica Bemowo w projekcie ich w ogóle nie uwzględniono. To dość szokujące, jeżeli weźmiemy pod uwagę oddanie stacji metra w ścisłej zabudowie miejskiej ze sporym potencjałem handlowym. Co za tym idzie możliwością czerpania zysków z wynajmu lokali. Gdy oddawano do użytku stację Kabaty, wokół której wówczas nie było praktycznie żadnej zabudowy, przygotowane już były zarówno punkty usługowe i handlowe.
Trzy stacje metra o których mowa zawierają łącznie osiemnaście wyjść obsługujących ulice znajdujące się nad podziemną kolejką. W dodatku na stacji C04 Bemowo, która będzie poprzedzać ten odcinek zaplanowano aż dziesięć punktów handlowo-usługowych o łącznej powierzchni 500 metrów kwadratowych. Czemu kolejne stacje potraktowano w inny sposób? Nie wiadomo.
Informacje wywołały spore zamieszanie. Pojawiły się kolejne zapytania radnych w tej sprawie. Jak piszą w swojej interpelacji Maciej Bartosiak, Iwona Łoboda oraz Marek Lipiński: decyzja pozbawiająca te stacje wyżej wskazanych punktów jest dla nas całkowicie niezrozumiała i nielogiczna. W związku z powyższym zwracamy się do instytucji odpowiedzialnych za ten stan rzeczy z apelem o natychmiastowe podjęcie działań zmierzających do stworzenia punktów usługowych i handlowych na wszystkich ww. stacjach metra.
Według radnych to niezwykle istotne, by takie punkty znalazły się na stacjach metra
Stacja Chrzanów znajdzie się w centrum osiedla o tej samej nazwie i jest jedną z najbardziej zaludnionych przestrzeni w całej dzielnicy. Stacje Karolin i Lazurowa mają natomiast być punktami przesiadkowymi dla sąsiadujących powiatów zachodnich. Dodatkowo radni wnoszą o dwa dodatkowe wyjścia na stacji metra Chrzanów po południowej stronie ulicy Sochaczewskiej. Związane jest to z powstającą w sąsiedztwie szkołą i bezpieczeństwem uczących się tam dzieci.
Budowa metra w Warszawie, od zawsze wzbudza mnóstwo emocji. Czy tym razem popełniono błąd przy projektowaniu wyjść ze stacji metra na zachodnim krańcu drugiej linii? Gdy w 2016 roku ogłaszano przetarg na koncepcję architektoniczno-budowlaną wśród warunków zapisano dążenie do maksymalnego uproszczenia konstrukcji stacji. Miało być prosto i tanio. Może się okazać, że na interwencje jest za późno. Czy tak będzie dowiemy się z odpowiedzi na kolejne na interpelacje.
W rozmowie z nami Maciej Bartosiak mówi, że to ostatni moment na zmiany. Podkreśla wsparcie pozostałych radnych Iwony Łobody oraz Marka Lipińskiego. Razem starają się przekazać głos mieszkańców. Zaznaczył też, że zabiega o wsparcie sprawy w radzie miasta.
CBŚP na Pomorzu zlikwidowało ogromną fabrykę „kryształu”
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?